3 Nisan 2013 Çarşamba

Haselnuss-fix dolgulu kurabiye..

findik ezmeli kurabiye findik ezmeli kurabiye findik ezmeli kurabiye SAM_3852

HASELNUSS-FIX DOLGULU KURABIYE
Ben bu kurabiyeyi  SELDA TUANA TIRYAKIOGLU nun onceki tariflerinde gormustum ve denemek simdiye nasip oldu.Bu tarifin icine elmali harc hazirlayip onu da kullanabilirsiniz, ben elmali olarak da hazirladim..ayrica MOHN-FIX yani hashas ezmesi de kullanabilirsiniz...
Malzemeler :

250 gr margarin
1 cay bardagi sivi yag
1 cay bardagi yogurt ( ben sut kullandim)
1 cay bardagi pudra sekeri
1 yumurta
1 kabartma tozu
1 vanilya
aldigi kadar un
Ic malzemesi: ben hazir kullandim  resmini yazinin altinda bulabilirsiniz..

Haselnuss-fix (Almanyada marketlerde bulabilirsiniz)
)
Hazir haselnuss-fix evinizde yoksa kendinizde yapabilirsiniz.
ic harci icin malzeme:
2,5 su baragi ince cekilmis findik
3 paket vanilia
1 yemek kasigi tarcin
1 su baragi seker
1,5 su bardagi süt
1 yemek kasigi limon kabu rendesi
2 yumurtanin beyazi 
Tarcinli Glasur icin: (ben pudrasekeri kullandim..).
1 paket pudra seker (250 gr) 
3 tatli kasigi tarcin
1/2 cay badagi sicak süt


Sade Glasur icin :
1 paket pudra seker (250 gr) 
1/2 cay badagi sicak sut   
ben pudrasekeri kullandim.
Yapilisi :


Hamur icin verilmis tüm malzemeleri un haric karistirip elinizle iyice karistirin .Daha sonra unu yavas yavas ilave edelim  hamur kulak memesi kivamina geldiginde  un ilave etmeyi birakalim..


 Ic harci:
bir tencereye ic harci icin findik ve yumrtanin beyazi haric tüm malzemleri alip kaynatalim. süt kaynamaya baslayinca atesten alip cekilmis findiklari karistirip sogutmaya birakalim.simdi yumurtalarin beyazlarini bir fiske tuz ile bir kapta mixerle cirpip kar haline getirelim. kar haline getirdiniz yumurtalarin beyazini bir tahta kasik yardimile yavasca tamamen sogtunuz ic haricine karistiralim.
sonra hamurumuzdan bezeler alip tezgaha un serpistirip bezeyi tezgahimiza koyalim ve merdane yardimi ile elimizin ebati genisliginde acalim.bas kismina ic harcdan koyup resimdeki gibi pizza bicagiyla ortadan dilim seklinde keselim.sonra harcli kisimdan rulo seklinde tutup yuvarlayalim.ay seklini verip tepsiye dizelim.
160 derecede üzeri pembelesinceye kadar pisirelim.
kurabiyelerimiz pisip soguduktan sonra glazur hazirlayabilirsiniz .
Isteyen sade,isteyen ise Tarcinli Yapabilir
Glasur icin pudra sekeri, tarcin ve sicak sütü karisitip bir firca yardimi  ile kurabiyelerimizin üzerine sürünüz.
Tarcinli istemeyen glasura tarcin dökmeyebilir .
Ben kurabiyelerin birazini elmali birazini da findik ezmeli hazirladim..

Afiyet Olsun

Hiç yorum yok: