3 Nisan 2013 Çarşamba

cevizli siyah beyaz un kurabiyesi


cevizli un kurabiyesi cevizli un kurabiyesi cevizli un kurabiyesi cevizli un kurabiyesi

CEVIZLI SIYAH BEYAZ UN KURABIYESI
BU TARIFI DE SEVGILI ARKADASIM SELDA TUANA TIRYAKIOGLU NUN TARIFLERINDE GORUP DENEMISTIM favori kurabiyelerimdendir..

hamur icin malzeme:
1 paket margarin oda sıcaklıgında (250 gr)
1 cay baragi nisasta
1 su bardagi pudra sekeri
1,5 cay bardagi sivi yag
1 su bardagi cekilmis ceviz ve findik  (un halinde olmasi lazim)
2-3 su bardagı un
2 paket vanilya
3 corba kasigi kakao

üzeri icin: tüm cevizler
bir yumurta aki cevizin alt kismini batirip kurabiayenin uzerine yapismasini saglamak icin..

yapilis:
hamur icin tüm malzemerli kakao haric karistip yumusak bir hamur elde edin. hamurun 1/2 ayirip 3 yemek kasigi kakao ilave edip tekrar yogurun. hamuru 15 dakika dinlendirin. bir tepsiye yagli kagit serin. hamurdan ceviz büyüklünde parcalar koparip istediniz sekili verip tepsiye dizin.  bir tüm cevizleri once yumurta beyazina alt kismini batirip  kurabiyelerin uzerine yerlestirin. daha önce isitinz firinda 160 derece kurbiyeleri dek pisirin. kurabiyler renk almdan firindan alin ve sogtun. kurabiyerli agzi kapali bir tupper kapta saklamanizi tavsiye ederim. ben dipfrize atiyorum herzaman taze kaliyor,tavsiye ederim.. daha sonra  benmari usulu eriteceginiz 2-3 tablet sutlu veya bitter cikolataya batirip kurabiyelerin uzerine  minik renkli pastaci sekerleri serpin veya  gene eriteceginiz beyaz cikolata ile cizgiler yapin buzdolabinda cikolatayi dondurup servis edin.. afiyet olsun.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Tam emin değilim ama galiba ortak akrabalarımız var :)
Sizden bana çok bahsetmişlerdi , şedtali kurabiyelerin tarifinin meşhur sahibi :)
Ben Nevşehir den tuba :)
Bloğunuzu izlemeye aldım bende beklerim :)
Sağlıcaklar :)

Özlem Ceylan dedi ki...

Merhaba Tuba memnun oldum guzel dusuncelerin icin tesekkeurler tatlim.. sevgiler..