30 Eylül 2007 Pazar

KADIN BUDU KÖFTE


Aslinda benim oglum kizarma kofteleri hic yemez ona sorarsan sevmiyor ama hic de tadina bakmis degil.Yani tadini bilmiyor ama sevmiyorda.Ama bu kofteleri ben kizartirken yanimdan ayrilmadi ,ben tarifte biraz degisiklik yapip kizartmadan once yumurtaya sade una degil galeta unu ile karistirdigim una buluyorum.Kofteler kitir kitir oluyor .Oglum tadina bakma cesaretini gosterdi ve cok begendi,""anne hergün bu koftelerden yap dedi.""Bakin artik kofte canavari olan oglumu nasil suc üstü yakaladim..


KADIN BUDU KOFTE
Malzemeler;
Yarim kilo kiyma
1,5 cay bardagi pirinc
1 adet sogan
4 adet yumurta
yarim corba kasigi tereyagi
1 corba kasigi sivi yag
1 cay kasigi kimyon
1 cay kasigi kofte bahari
1 cay kasigi karabiber
yarim su bardagi un
yarim su bardagindan fazla galeta unu
yeterince tuz
YAPILISI:
  • Kücük bir tencerede yagi eritelim,ince centigimiz sogani hafifce pembelestirelim.Kiymanin yarisini ilave edelim ve kavuralim.Kiyma suyunu cektip kavruldugunda atesten alalim.
  • Pirincimizi güzelce yikayip 3 cay bardagi su ile haslayalim suyunu cektirip altini kapatalim veya onceden kalmis pilaviniz varsa onu da kullanabilirsiniz,ben oyle yaptim cünkü.
  • Baharatlari,pisen pirinci,kavurdugumuz kiyamayi ve kavurmadigimiz kiymayi,1 yumurtayi yani butun malzemeyi bir kabin icinde guzelce yoguralim.Yeterince tuz ilave edip karistiralim.
  • Ilk yogurdugunuzda cok yumusak oldugu icin ellerinize yapisiyor ve sekil vermesi zor oluyor.Yogurduktan sonra 1 saat kadar buzolabinda bekletirseniz sekil vermek daha kolay oluyor.
  • Yogurdugumuz malzemeden yumurta buyuklugunde parcalar koparip yassilastiralim.Once yumurtaya sonrada karistirdigimiz un,galeta unu karisimina bulayalim,kizgin siviyagda kizartalim.
  • ben pilavla servis ettim.AFIYETLER OLSUN!!!!!!!!!!!!

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Zehracığım köfteler nefis olmuş...ellerine sağlık canım....

dogada.blogspot.ru dedi ki...

zehracım benimde eşim çok seviyor bu köfteyi galeta unuyla da denemeli çok güzel fikir çıtır çıtır lezzetli olacağından eminim canım ellerine sağlık sevgiler