17 Ekim 2007 Çarşamba

ALMAN PASTASI



Bu hafta Oktay Ustanin yemek kitabindan bir tarif denedim ve cok hosuma gitti sizlerle paylasmak istedim.

ALMAN PASTASI
Malzemeler;
3 su bardagi un
1 su bardagi seker( ben yarim su bardagi kullandim)
1 paket yas maya(42gr)
1 corba kasigi mahlep
125 gr oda sicakliginda tereyagi
3adet yumurta
Yarim su bardagi sicak sut
Kremasi;
3 su bardagi soguk sut
1 su bardagi toz seker(ben yarim su bardagindan biraz fazla kullandim)
4 corba kasigi un
1adet yumurta
1 kasik nisasta
Icine muz,kivi veya baska mevsim meyveleri
Yapilisi;
Karistirma kabina un elenir ortasi havuz gibi acilir,yumurtanin bir sarisi uzerine surmek icin ayrilir ve beyazi,diger yumurtalarilave edilir,iyice yumusamis tereyagi,yas maya yarim su bardagi sicak sutun icinde seker ilave edilip eritilir ve oda ilave edilir.mahlep de ilave edilip butun malzeme kulak memesi kivamindan az yumusak bir hamur yapiliyor.Ben hamuru yarim saat beklettim ve daha sonra ceviz buyuklugunde bezeler yapilir ve tepsiye aralikli konarak ilik bir ortamda yaklasik 1 saat bekletilir ve iyice kabarinca uzerine yumurta sarisi surulup 175 c firinda 25-30 dakika alti,ustu kizarana kadar pisirilir.soguduktan sonra pastalar ortadan ikiye kesilir icine krema ve mevsim meyveleri doldurulur ust kapak kapatilip servis yapilir.
Kremanin hazirlanmasi
Bir tencereye soguk sutun 2 bardagi dokulur toz seker ilave edilip iyice karistirilir ve ocak yakilir yavasca karistirilir.
Ayrilan sutu,yumurtayi,unu ve nisastayi bir kabin icinde cirpma teliyle iyice cirpilir.Kaynamakta olan sutun uzerine karistirarak hizlica dokelim ve hizli hizli karistiralim ,kaynayinca teli cikartip tahta kasikla karistirarak 2-3 dakika daha pisirelim ocaktan alip ara sira karistirarak sogutalim soguyunca kivamini kontrol edelim ve eger cok koyu olmussa azsiviyag dokerek yumusatabiliriz ve mikserin hamur yogurma teliyle karistirarak kivamini daha da guzellestirebiliriz.
AFIYET OLSUN!!!

Hiç yorum yok: