24 Kasım 2007 Cumartesi

HASHASLI ,CEVIZLI CÖREK



Bu tarifi ben yaklasik 10 senedir yaparim ve yiyen arkadaslarim herzaman begenmislerdir.Bu tarifi sizlerle de paylasmak istedim aslinda bu tarif icin olcu kullanmam,göz karari yaparim ama sizin icin ölctüm.Insallah deneyenler begenir.



Hashas ezmesi yoksa kendiniz yapabilirsiniz ben kendim yapiyorum,Hashasi yagsiz bir teflon tavada hafif kavuruyorum,az soguyunca robotta cekip parcaliyorum,guzel bir koku ve yagi cikinca hashas ezmesi hazir demektir.



HASHASLI,CEVIZLI CÖREK



Malzemeler;



1 kg un(6 su bardagi)



1 su bardagi sicak su(mayayi islatmak icin)



2 su bardagi sicak sut



1 paket yas maya(42 gr)



1 yumurta (sarisi uzerine surmek icin ayrilir)



1 yemek kasigi seker



1 yemek kasigi tuz



Ic malzemeleri



1 su bardagi ceviz ici



1 su bardagi siviyag



1,5 su bardagi hashas ezmesi



Yapilisi;


  • Önce hamuru yogurmak icin buyuk bir kaba un alinir,ortasi havuz gibi acilir.Daha sonra maya bir tabaga konup uzerine sicak su,seker konup kabarmasi icin bir kenarda bekletilir.kabarinca ortasi acilan una ilave edilir.Daha sonra yumurta beyazi,tuz ve sicak sut ilave edilip yumusak ama kivamli bir hamur yogrulur.Mayalanmasi icin bir kenarda bekletilir.
  • Simdide hashas ezmesini,iri cekilmis cevizi ve sivi yagi karistiralim,hamurun uzerine surulecek bir kivamda olmali.
  • Hamurun mayalaninca 3 bezeye ayrilir 3-5 dakika dinlendirilir her beze tek tek unlanip merdaneyle acilir ama ince acmaya gerk yok yarim santim kalinliginda olmali acilan ilk hamur tezgaha serilir,uzerine hashasli harc bir kasik yardimi ile dokulur ve hertarafina yayilir.Acilan diger hamur da uzerine serilip onun uzerine de hashas surulur ,diger hamurda serilip en uste de hashas surulup 3 tane kat olunca,hamur ortadan 2 ye bolunur ve 2 tane D sekli elde edilir.parcanin biri digerinin uzerine konur ve hamurumuz 6 kat ve 1 tane D seklini alir.daha sonra 2 parmak genisliginde yukardan asagi dogru kesilir ve diger hamurdan ayrilip kivrilarak hafif hafif uzatilir,inceltilir yuvarlak tepsiye kenardan baslayarak hamurlar yerlestirilir.Butun hamur bitene kadar ayni islem yapilir en son orta kisim doldurulur.Onceden ayrilan yumurta sarisi uzerine surulup bir kenarda30-40 dakika bekletilir.Hamur kabarinca 200c lik firinda alti ve ustu kizarana kadar pisirilir.Firindan cikarinca,soguyunca kesilip servis yapilir.
  • AFIYET OLSUUUUUUUUUUN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Image Hosted by ImageShack.us

1 yorum:

Unknown dedi ki...

s.a.
Emek verip yaptiklarinizi gipta ile izliyor ve yeri geldikce tariflerinizi deniyorum.Hashasli cevizli coregi daha once deneyip iyi sonuc ve iyi elestiri alinca tekrar yapmaya karar verdim.Allah yar veyardimciniz olmasi dilegi ile kolay gelsin.