24 Kasım 2007 Cumartesi

KOLAY KUMPIR




Bu tarifi sevgili GÜL Ablacigimin blogunda (DOGADAN)görmüstüm.Bir pazar sabahi patates hasladim ve patates salatasi yapacaktim sonradan degisiklik yapip Gül ablamin blogunda gördügüm bu tarifi denemeye karar verdim .Daha önce Kumpiri Ankara Atakule de yemistim ve cok begenmistim.Tadi tam ayni olmasa da (adi üzerinde kolay kumpir )cok yakin bir tadi yakaladim.Tarifte bazi degisiklikler yapmak zorunda kaldim ,evde sucuk ve kasar peyniri kalmadigi icin bende onlari kullanmadim bende beyaz yagli türk peyniri kullandim ama tad olarak cok guzel oldu tarifin orjinali Burda uzerine tiklayarak ulasabilirsiniz.



DENEYIN PISMAN OLMAZSINIZ.



KOLAY KUMPIR



Malzemeler;



6 adet iri patates



2-3 adet havuc



1 paket konserve bezelye (300gr)



100-150gr yagli beyaz peynir( sutdiyari%60yagli)



20 kornison tursu



75 gr tereyagi



tuz,ketcap,mayonez



Yapilisi;



Önce patatesler az tuz ilave edilip haslanir,baska bir yerde havuclar da küp küp dogranip haslanir.(patatesler kizartmalik degil haslamak icin olmali hollandada pek cok cesit var ben Jumbo veya fast kokend kullaniyorum,haslandigi zaman agizda dagilan bir kivam aliyor,kumpire de cok yakisti.)



Daha sonra patateslerden bir tanesi ayrilip digerleri guzelce ezilir.Tereyagi ve peynir ilave edilip guzelce karismasi saglanir.Sonra bir borcam tepsiye dökülüp üzeri düzeltilir daha sonra isinmis olan firina verip biraz üzeri kizartilir.Firindan alinir ve küpküp dogranan patatesler,haslanmis havuc,bezelye ve dogranan kornison tursu tepsideki patatesin üzerine serpilir,mayones ve ketcapla süslenir,ilikken servis yapilir.Ben cok fazla mayones koymadim isteyen kendisi ilave etti.



AFIYET OLSUNNNNNNNNNN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hiç yorum yok: