25 Kasım 2007 Pazar

SAKSI KEBABI



Bu tarifi OKTAY USTANIN yemek kitabindan gordum ve denedim


Once evdeki butun saksilari bosalttim ne yazikki guzelim orkidelerim gitti ve ustune ustluk uzerine kasar serpmeyi unutmusum resimleri cektikten sonra ilave ettim tekrar firina verdim yemek oncesi acele ile son hallerini resimlemeyi de unutmusum


Herseye ragmenben bu kebabi cok begendim insallah sizler de begenirsiniz.


SAKSI KEBABI
Malzemeler;


4 adet kemer patlican


200-300 gr kuzu eti


6 adet kultur mantari(ben kullanmadim)


1 adet sogan


2 adet domates


2 adet sivri biber


1 cay bardagi kasar rendesi(resmini cektiklerime atmayi unutmusum)


1 corba kasigi salca


1 tutam maydanoz


siviyag


tuz,karabiber


Yapilisi:


Patlicanlar alaca soyulur.2 parmak kalinliginda kesilir.Bicak yardimiyla icleri oyulur,patlicanlarin tamamina ayni islem uygulanip uzerlerine siviyag gezdirilir,karabiber serpilir,tuz atilip firin tepsisine dizilir.200c de firinda kizartilir.


Eti ince ince dograyip bir tencerede once kendi suyunu salip tekrar cekmesini bekledikten sonra uzerine biraz su ilave edip dusuk ateste yumusayana kadar pisirilir.sulu sekildeki et ocaktan alinir.


Tencerenin icine siviyag konup once sogan kavrulur(,mantar ilave edilip kavrulur)biber domates ilave edilip az daha kavrulup salca ilave edilir.tuz karabiber serpilir.pisirilen et ilave edilip karistirilir 5 dakika daha pisirilip dogranmis maydanos ilave edilir.etli harc patlicanlarin icine doldurulup uzerine kasar peyniri serpilip bir firin tepsisine dizilip 180c de pisirilir.Arzuya gore pilavin yaninda servis yapilir.


AFIYET OLSUN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Hiç yorum yok: