2 Mart 2008 Pazar

KULLANDIGIM ÖLCÜLER VE PÜF NOKTALARI

Denenmis Pasta,Tatli ve Yemek tarifleri


PÜF NOKTASI!!!!!!!!!!!!!!!!!!Yaspastalarin yapiminda benim cok dikkat ettigim noktalar vardir.

  1. yaspastayi yaparken yumurta beyazi ve sarilari cok dikkatli ayirilmali yumurta beyazina kesinlikle sari karismamali yoksa yumurta beyazi köpürüp kabarmiyor...vee hamurumuz civik oluyor!!!!!!!!Biz koyulassin diye durmadan un ilave etmek zorunda kaliyoruz,fazla un ilave ettigimiz icinde kekimiz sert, ince ve sönük oluyor.
  2. Yaspastamizin yumurtalari oda sicakliginda olmali yani 2 saat önce buzdolabindan cikarilmali.hamur firinda kabarip sönebilir!!!!
  3. Yaspastamizin yumurta beyazini ve sarisini birbirine karistirirken mikseri kapatalim ve elimizde mikseri yavas yavas kendimiz cevirelim,yoksa yumurtalar sönebilir!!!!
  4. Yumurta beyazi ve sarisini karistirdiktan sonra un ilave ederken yüksekten eleyerek ilave edelim daha güzel kabarir!!!
  5. En son unu ilave ettikten sonra unlarin topak topak kalmamasi icin spatulayi kullanip hamuru yavas hareketlerle guzelce karistiralim.
  6. Kekimiz firinda piserken ilk 20 dakika firinin kapagini hic acmayalim,25-30 dakika oldugunda kek guzelce kizarinca kek kalibin kenarlarini birakir ve yavas yavas kuculur kek kalibin kenar kisimlarindan ayrilmaya basladiginda hemen firindan alinmali,yoksa kek yanlardan kücülme yapar..
  7. Kekimizi firindan alir almaz kelepceli kalibimizdan hemen cikartmali ve bir izgara üzerinde veya plastik bir salata tahtasi üzerinde sogutmaliyiz ki kekimiz yanlardan kücülme yapmasin.
  8. Ben yaspasta keklerini firinin alt kismina yakin yerde pisiririm(Ben 2.tepsi koyma rafinda pisiririm)ki kekimizin alti güzel kizarsin,yoksa hamur kalir.Üzerini zaten görüyoruz üzerinin kizardigini,eger kekimiz firinin icinde 25-30 dakika pisti ise,kekimizi firini acip bir kürdan batirarak pistigini kontrol edebiliriz.Eger kürdan islak ve hamurlu cikarsa kekimiz daha hamur haldedir ve henüz pismemistir.Pisirmeye devam edilir.Eger kürdan kuru cikarsa kekimiz pismistir ve firindan alabiliriz.
  9. Kekimize hic bir zaman karbonat atmayalim,kabartma tozu kullanalim,kullanirsak kekimiz cok sari olur.

kullandigim olculer.JPG


Yazilan yorumlarda simdiye kadar cokca karsilastigim sorulardan biri bardak olarak kullandiginiz ölcü nasil ?olmustur.Bugün bu sorulara cevap vermeye karar verdim.Su bardagi olarak yukardaki kulplu bardagi kullaniyorum,cay bardagi olarak da yanindaki cay bardagini kullaniyorum.Denedigim bütün tariflerde.


yumurta suzgeci.JPG


Bu da yumurtalarin beyazi ile sarisini ayirdigim süzgec.


un elegi


Yaspastalarin ununu ben 2 defa elerim,önce ince bir tel süzgecten elerim sonra hamura ilave ederken yukardaki un elegini kullanirim,unu icine bosaltip elimle kulpundan ileri geri hareket ettirerek hamurun icine elerim.


Spatula


Yaspastalarimi yumurta beyazini,sarisini birlestirdikten sonra en son un ilavesinden sonra mikseri calismaz halde iken sadece elimde yavas yavas cevirerek hamuru söndürmeden karistiririm,mikseri birakip yukardaki spatula ile de bir kac harekette karistiririm ki hamurun icinde yuvarlak un parcalari bütün bütün kalmasin ve pastamizin hamuru iyice karissin.


rende


Yaspastalarimin ara katlarina veya üzerlerine bazen cikolata rendeliyorum kullandigim rende bu 3 adet bicagi var ben istedigim kalinliga göre degisik bicaklar kullaniyorum.


krema sIkacagi.


Yaspastalarimi nasil süsledigim de cok soruldu,ben kremalari,kremsantileri bu yukarda gördügünüz TUPPERWARE krema topu ile sIkIyorum.Kullanimi bazi kisilere zor gelebilir cünkü alt tarafindan sürekli bastirmaniz gerekiyor alt parcasi biraz sertceama ben memnunum ve bununla pastalarimi süslemeyi seviyorum,istedigim basligini secip kullaniyorum.


Krema S...

1 yorum:

gülizar dedi ki...

canım benim bu güzel tüyolar bizimle paylaştığın için çok teşekkürler.Sevgilerimle...