12 Nisan 2008 Cumartesi

PDCST Etkinligi 20 Icin Sari Misket kofteler

Denenmis Pasta,Tatli ve Yemek tarifleri


pirincli misket kofte.JPG

PDCST Etkinligindeki evsahibi olan arkadasimiz MUCIZEMBENIBUL.blogcu.com sevgili arkadasim beni de etkinlige davet etti kendisine tesekkurler ediyor ve cayin yanina alternatif bir köfte tarifi ile etkinlige bende katiliyorum.

Bu köfte kadinbudu köfte ile biraz benziyor farki icine konan baharat ve rengi .Yiyenler cok begeniyorlar özellikle de benim oglum :""anne niye ben kilo aliyorum biliyormusun?sen böyle güzel köfteler yapiyorsun bende yiyip kilo aliyorum"".

Ben pirinc yerine bir gun öncesinden kalan pirinc pilavimi kullandim kalan pirinc pilavini degerlendirmek icin güzel bir firsat...

SARI MISKET KÖFTELER

Malzemeler;

yarim kilo kiyma

1 su bardagi pirinc

1 adet sogan

4 adet yumurta

1 corba kasigi tereyagi

1 cay kasiginin ucu ile kimyon,karabiber

1 cay kasigi kirmizi pulbiber

1 corba kasigi kurkuma

az tuz

200gr galeta unu

kizartmak icin siviyag

YAPILISI:
Önce kiymamizi ikiye bölelim ve sogani ince ince dograyip bir tavaya alalim.Sogani kavurduktan sonra kiymanin yarisini ilave edip güzelce kavuralim.Suyunu birakip tekrar cektikten sonra az tuz atip ocaktan alalim.sogumaya birakalim.

Pirincimizi guzelce yikayip 2 su bardagi su,az tuz ile pilav pisiriyor gibi guzelce pisirelim .Sogumaya birakalim.

Daha sonra kavrulan kiyma,cigolan kiyma,soguyan pirinc bir kaba konur,üzerine 2 yumurta ve baharatlar az tuz ilave edilip güzelce yogrulur.koyu bir kivam alinca elle yuvarlak sekiller verilip önce yumurtaya sonra galeta ununa bulanir kizgin yagda kahverengi renk alana kadar kizartilip ilikken servis edilir.

AFIYETLER OLSUNNNN!!!!!!!!!!!!!!!

kurkuma.JPG

2 yorum:

Baharcicegi dedi ki...

Özlemcim misket köftelerin sari sari nefis ve degisik olmus eline saglik canim.
kermesinizi cok güzel olmus yakin olsaydi kesin gelirdim,hemde tanismis olurduk seninle hepinizin eline saglik

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Merhaba,
Blogunuzu ilk ziyaretim ama taa en aşağılara kadar tek tek inceledim ve çok leziz bir blogunuz olduğuna karar verdim. Bilgilerini içtenlikle paylaşmışsınız, çok teşekkür ederim kendi adıma. Size bol siparişli günler dilerim, görüşmek dileğiye,
Esra