19 Ocak 2009 Pazartesi

YESIL MERCIMEKLI KESME CORBASI

Denenmis yas Pasta,kek,Tatli,börek,hamurisleri ve Yemek tarifleri mercimekli kesme corba
Bu corba bana hep cocuklugumu hatirlatir.Annem kis günlerinde bu corbayi cok pisirirdi,bizde cok severdik,simdi ben de arada bir aklima geldiginde pisiririm.besin degeri cok yüksek olan kis günlerinde insanin icini isitan lezzetli bir corba.
YESIL MERCIMEKLI KESME CORBASI:
malzemeler:
yarim su bardagi yesil mercimek(veya bir gun ónceden artmis mercimek yemeginden)
1 kase haslanmis nomut(ben yagsiz,salcasiz pisirip dondurucuya atiyorum posetleyip)
1 kase ev yapimi corbalik (kesme makarna)
1 yemek kasigi salca (biber,domates karisik)
pisirmek icin yag
nane
tuz,
arzuya göre 100gr kadar kiyma
Yapilisi:
Önceden yesil mercimekleri hasliyoruz,nohutu bir gun önceden sicak suya islatip uzerini kapatiyoruz ertesi gun düdüklüde haslayip yumusatiyoruz.
Tencerimize siviyagi aliyoruz,isteyen kiymayi kavurup corbada kullanabilir ,annem kiymada ilave ederdi ben kullanmadim cocuklar ,yemegin icinde kiyma,et sevmiyorlar.Ama cok guzel oluyor, yagimizi tencereye aldik üzerine kuru nane serptik,,salcamizi ilave ettik kavurduk daha sonrada yeteri kadar suyumuzu kaynatmistik onu ilave ettik kaynamaya biraktik,tencereye önceden pisirdigimiz yesil mercimegi,nohutu ilave edelim,kesme evde yapilmis corbalik kullandim ben onu ilave edelim tuzunu da ayarlayip makarnalar pisene kadar kaynatalim.arzuya göre corbamizin üzerine yesil kuru nane ilave edelim ben corbanin icine kattim üzerine serpince rengi yesil kaliyor.

AFIYET OLSUN!!

2 yorum:

keskinli dedi ki...

canim selam
blogunun yeni imaji cok güzel olmus
corbanda enfes ellerine saglik sevgiler

Adsız dedi ki...

Happy Wednesday! Bloghoppin' here... Hey, I have an interesting tutorial for you that I have written myself. It is about adding Adsense on your Single Post in XML template. I hope you'll like it! God Bless you!