5 Nisan 2011 Salı

Kup ta Findikli,Cikolatali kostebek pasta

Kup ta Findikli,Cikolatali kostebek pasta by zehra50mutfakta
Tepside Kostebek pasta

Kupta Findikli,Cikolatali Kostebek Pasta
Bu tarif tamamen bana ait ben deneyerek elde etim bir arkadasima ziyarete giderken goturmek icin yaptim..Arkadasima goturmek icin biraz fazla hazirladim ama burda size bir borcam icin veya 5-6 kup porsiyon icin tarif veriyorum..Ben bir borcam tepsiye hazirladim artani da servis etmek icin kuplar kullandim ..
Gercekten de cok begenildi bende cok begendim tavsiye ederim deneyim eminim begeneceksiniz..
Malzemeler: Kek icin:
1 adet vanilya
3 adet yumurta
40-50 gr sutlu cikolata(bicakla iri dogradim)
2 corba kasigi tepeleme findik ici
1 su bardagi un
1 corba kasigi tepeleme kakao
yarim su bardagi seker
1 tatli kasigikabartma tozu
ince belli kucuk cay bardaginin yarisi sicak su.
Kremasi: 1 litre sut
5 corba kasigi seker
3 corba kasigi un
3 corba kasigi nisasta(tepeleme)
1 poset toz kremsanti
50 gr tereyagi
Yapilisi:
Once kekimizi hazirliyoruz.Yumurtanin sarisini ve beyazini ayiralim sekerimizi yumurtanin sarisina ve beyazina paylastiralim vanilyayi da paylastiralim mikserle sekerli yumurta beyazini guzelce cirpalim kopurup kabarinca beyaz bir renk alinca birakalim,yumurta sarisini sekerle cirpalim rengi acilip kabarinca yumurta beyazini ve sarisini birlestirelim cirpmaya devam edelim .beyaz bir krema kivamina gelince mikseri birakalim,elenmis un,kakao,nisasta karisimini yumurtaya ilave edelim ve sicak suyu da ilave edip mikserin uclari ile yavas yavas karistiralim,bicakla dogradigimiz cikolata parcalarini ve iri findik parcalarini da ilave edip yavas karistiralim kagit serdigimiz tepsiye dokup firina verelim ben dort kose firinin kendi tepsisini kullandim .190 derecede onceden isitilmis firinda 15 -17 dakika pisirilir kekimiz hafif kizarip tepsi yanlarini boslayinca firindan alinir..
Kremamiz: Bir tencereye 1 litre sut alinir,seker,un,nisasta ilave edilip guzelce karistirilir ve koyulasip kaynayana kadar pisirilir.ocaktan alinip bir legene bosaltilir 5 dakika mikserle ilk sicakligi cikana kadar cirpolir daha sonra da poset kremsanti bosaltilip cirpmaya devam edilir 10 dakika cirpilir ve kremamiz borcam tepsiye birazi alinan veya kuplara paylastirilan kekimizin uzerine birkac parca ceviz ici atilip kremamiz paylastirilir.Ayirdigimiz kek parcalari da robotta cekilip kuplarimizin veya borcam kalibin tatlimizin uzerine serpilir...Buzdolabinda muhafaza edilir..
AFIYET OLSUN!!!




1 yorum:

KİZHATCE dedi ki...

eline sağlık özlem ciğim,değişik bir pasta olmuş,emeğine sağlık,sevgiler...