25 Temmuz 2011 Pazartesi

Pasa Tatlisi

Pasa tatlisi
Bu tatliyi sevgili Aysenin Ikizlerinannesi nin blogunda gorup denemistim gercekten de cok guzel ve pratik bir tarif herkese tavsiye ederim..Ama Kullandigim kekler tam ayni degil hollandada eierplatzchen ayni degil benim bulabildiklerim iri ve yumusak almanyada satilanlar gayet minik ve sert kedi dili biskuvi ayarinda...
Gelelim tarife;;
Pasa tatlisi
Malzemeler: 2 paket eieren koekjes(iri yumurtali kekcikler)
250 gr mascarpone peyniri
2 kutu kutu krema ( slagroom 200 gr olanlardan)
2 adet krema sertlestirici( klop-fix)
2 yemek kasigi seker
2 adet vanilya
200-300 gr hindistan cevizi
2 su bardagi sut
2 paket mandalina kompostosu
HAZIRLANISI:
Kutu kremalara seker ve vanilya ilave edilip krema sertlestirici de eklenerek mikserle cirpilir guzel koyu bir kivam aldiginda mascarpine de ilave edilip karistirilir..Daha sonra kekler teker teker alinip icine kremadan surulup uzerine de suyu suzulen komposto mandalinadan konur diger kek uzerine kapatilip sute batirilir alt ve ust kisimlar guzelce islatilip sutun icinden cikarilir hindistan cevizine bulanipo buzdolabinda bekletilir..
Ertesi gunu servis edilir..Afiyet olsun...
NOT: Almanayada satilan biskuviler cok kucuk ve sert o yuzden 1 gun bekletmek gerekiyor ki yumusayip guzel bir lezzet alsin benim hollandada bulabildiklerim yumusak zaten 1 gun bekletmeye gerek yok 5-6 saat yeterli...




Pasa tatlisi malz
pasa tatlisi

2 yorum:

Adsız dedi ki...

yolunuz action na duserse.zaman zaman geliyor almanyanin kucuk kurabiyeleri bulabilirsniz,buranin kekleriyle guzel olmuyor,ben buldugum zaman ne kadar varsa aliyorum elimin altinda cok pratik,onun tadini alsaniz bunlari yaptiginiza pisman olacaksiniz
amsterdam/hatice

Özlem Ceylan dedi ki...

merhaba benim evim actiona cook yakin 5 dakika ama ben action da bu biskuvileri hic gormedim bundan sonra dikkat ederim insallah... tesekkurler hatice hanim...