26 Şubat 2013 Salı

Sadrazam Lokumu


sadrazam lokumu
 Bu  lezzeti bir ev ziyaretinde yiyip cok begendim ve hemen tarifini aldim..ev sahibi arkadasim kakaolu biskuvi yerine hindistancevizi kullanmisti  ama ben kakaolu biskuviyi daha cok yakistirdim..
Sadrazam Lokumu
malzemeler: 1su bardagindan az eksik  un,
1 litre sut
1 bardak seker
 yarim kasik tereyagi,
1 paket vanilya
kakaolu biskuvi,
250 gr mascarpone (italyan peyniri)
Yapilisi:
un,sut,seker,vanilya, bir tencereye alinip karistirarak pisirilir.Pudink  kaynayinca icine yag ilave edilip karistirarak eritilir daha sonra ocaktan alinip mikserle 5 dakika cirpilir... kakaolu biskuvi  robotta cekilip kare firin tepsisinin icine serilir..Mikserle cirpilan  pudink de dikkatlice kakaolu biskuvi kirintilarinin uzerine ince bir sekilde  yayilir.. 2-3 saat Buzdolabinda bekletilir..  daha sonra  mascarpone peyniri  tepsinin icindeki puding in uzerini tamamen kaplayacak ,ince bir sekilde  peynir surulur  daha sonra tepsideki pudink  rulo yapilacak sekilde  kesilip rulo yapilir  peynir surulmus kisim rulonun icine gelecek sekilde yapilan rulolar servis tabagina alinip buzdolabinda muhafaza edilir..
AFIYET OLSUN !!!
#sadrazamlokumu#sutlutatlilar#hafiftatlilar#padisahlokumu#

5 yorum:

Canan Demirbağ dedi ki...

Çok severim nefis bir tatlı,ellerinize sağlık.

Özlem Ceylan dedi ki...

Tesekekurler Sevgili Canan cok hafif bir tatli bende cok seviyorum :)

mosguetravelerMosguetraveler dedi ki...

ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN
HARİKA GÖZÜKÜYOR
HAYIRLI AKŞAMLAR

Adsız dedi ki...

Ellerize saglik cok lezzetli gozukuyor :) Ben de bu tarifi denemek istiyorum ve bu konuda bir sorum var. Puding'i doktugunuz tepsinin boyutunu ogrenebilirmiyim?
Sorumu cevaplarsaniz cok sevinirim.
Selamlar, Mihri.

Özlem Ceylan dedi ki...

Merhaba Mihri hanim tepsim 34-39 buyuklugunde firin tepsisi..kolay gelsin..