28 Mayıs 2007 Pazartesi

Marzipanli Yas pasta



Bu üstte görmüs oldugunuz yaspasta enson siparis üzerine yaptigim Marzipanli yaspasta.Yiyenlere Afiyetler olsun insallah begenirler.
Tarifi en kisa zamanda eklerim insallah.
**Yiyenler pastayi cok begendiklerini soylediler ve cok memnun oldum.
Tarifi nihayet ekliyorum.
Ben bu pasta icin özel bir pasta kremasi kullandim .Malzeme aldigim dukkan sahibi pastanelerin pasta kremasi olarak BOTER KREEM (Turkce anlami:Yagli krema)adinda bir krema kullandiklarini soyledi ve bende hemen denemek icin aldim ama siz bulamayabilirsiniz.pasta kremasi da yereine kullanilabilir.
Malzemeler:
4 adet iri yumurta
1 su bardagi pudra sekeri
Yarim su bardagi un
Yarim su bardagi misir nisastasi
3 Yemek kasigi su
1 tatli kasigi kabartma tozu
1 vanilya
Krema malzemesi:
2 paket pasta kremasi(kutunun uzerinde yazdigi kadar sut
1 poset kremsanti(1 cay bardagi sut)
2 paket vanilya
400gr beyaz marzipan hamuru
200 gr kirmizi marzipan hamuru
100gr yesil marzipan hamuru
100gr sari marzipan hamuru
Yapilisi:
Oda sicakligindaki yumurtalarin sarisini ve beyazini guzelce ayirdim.Yumurta sarilarini ve pudra sekerini tamamini bir kaba koyup guzelce cirptim rengi cook acik sari hatta beyaza yaklasinca biraktim.Yumurta beyazlarini da uzerine bir fiske tuz atip mikserle cirptim iyice beyazlasip kopurunce yumurta sarilarini beyazlarin uzerine ilave edip miksern ayarini azaltip yavas yavas karistirdim.Daha sonra mikseri biraktim.Bir kenarda bir kaba once unu eledim sonra nisastayive enson kabartma tozunu eledim sonra tekrar yumurtalarin uzerine ilave ederken bir kez daha eledim.boylece karistirmasi da kolaylasacak.spatula yardimi ile yavas yavas hamuru karistirdim,3 kasik suyu da ilave ettim,vanilyayi da katip ,hamurun sonmesini onlemek icin yavas karistirmak gerekli.
Önceden margarinle yaglayip bol unla unladigim kelepceli kaliba bosalttim.Önceden isittigim 175c lik firinda 30-35 dakika hamur kabarip guzelce kizarana kadar pisirdim.
Birkenarda guzelce sogumasini bekledim.Daha sonra kremayi ve kremsantiyi kutunun uzerindeki tarife gore hazirladim vanilyayi ilave edip kremayla santiyi karistirip buzdolabinda beklettim.
Keki kesip sekerli sut ile alt parcayi islattim daha sonra kremasini surdum.Ust parcayi kapatip tekrar islattim,kremasini surup duzelttim.buzdolabinda beklettim.Ertesi gunu marzipan hamurunu merdane ile pudrasekeri serptigim tezgahin uzerinde actim pastanin uzerine kenarlarindan baslayarak yavas yavas kapattim kenarlarinda kalan kisimlarini bicakla keserek aldim.kirmizi renkli hamurdan guller yaptim gul yapimini ogrenmeniz icin
Burayi tiklayin.Daha sonrada gulleri pastanin uzerine yerlestirdim yapraklar icinde yesil hamuru merdane ile actim ve kalipla kesip pastanin uzerine yerlestirdim...Diger cicek kalibiyla da kucuk renkli cicekler yaptim ve pastanin uzerine yerlestirdim.
Yiyenlere AFIYETLER OLSUN!!!!

1 yorum:

serinmavi dedi ki...

Merhabalar canım,blogun için templates şu vereceğim adresten seçebilirsin.

http://www.pannasmontata-templates.net/templates/blogger-templates-51-60/


benim aldığım adreste başka şe yarayacak templates yoktu.bu verdiğim linkten bak beğenirsin umarım.....eline sağlık pasta da çokkkk güzel görünüyor....

Selamlar.....