16 Eylül 2007 Pazar

MUZLU RULO PASTA






Evet uzun bir aradan ve bazi ziyaretcilerimin sikayetleri uzerine gec kalan tariflerimi ekliyorum.Kusura bakmayin Ramazanla beraber Migrenim de artti acayip bas agrilari cekiyorum.Tarifleri en kisa zamanda eklerim dedim ama aradan 4 gün gecti gecikme icin sizlerden özür diliyorum.
Gelelim Pastanin tarifine...............Bu pastanin keki OKTAY USTANIN yemek kitabindan görerek denedigim bir kek,kremasini ben degistirdim...
Ben yaz tatilinde Bursadan pasta malzemeleri ismarlamistim iclerinde ovaleks de vardi elime ulastiran PASTALAND a cok tesekkur ediyorum.Ilk olarak bu pastayi yaparken kullanma firsati buldum .Yiyenler pastami cok begendiler bu madde sayesinde pastam daha bir sünger gibi oldu.Bu madde pastanelerin pastalarini daha yumusak,kabarik ve uzun süre taze tutmasi icin kullandiklari bir katki maddesiymis,bir tür kabartma tozu...
MUZLU RULO PASTA
Malzemeler:
4Adet yumurta
1 su bardagindan az eksik seker
1/2 su bardagi misir nisastasi
1/2 su bardagi un
1 paket vanilya
1 tatli kasigi kabartma tozu
1 tatli kasigi OVALEKS VEYA OVALET( olmasa da olur)

Krema icin Malzemeler;
4 su bardagi sut
4 corba kasigi tepeleme un
1yemek kasigi misir nisastasi(tepeleme)
1/2 paket Mascarpone (veya labne peyniri)(125gr)
2/3 su bardagi toz seker(1 su bardagindan 2 parmak eksik)
2 paket vanilya
1 paket krema(Slagroom,Sahne)
1 poset krema sertlestirici(Klop-fix)
3 adet muz( 2,5 adet kullandim.)
100gr bitter cikolata..
Yapilisi:
Önce kremamizi hazirlamak icin sut,seker,un,nisasta ,vanilya karistirilir ve kisik ateste karistirarak kaynayip koyulasana kadar pisirilir.
Krema ,sertlestirici toz,2 paket vanilya mikserle cirpilir ve buzdolabina konur.
Pudink Bir karistirma kabinin icine dökülüp soguyana kadar ara ara karistirilir.iyice soguyunca Mascarpone(veya labne peyniri) ,hazirlanan pudinke katilir ve tekrar karistirilir.önceden hazirladigimiz,buzdolabinda beklettigimiz krema ilave edilerek mikserle karistirma isine devam edilir.Tamamen karisinca buzdolabinda muhafaza edilir.
Yumurtalarin beyazlari ve sarilari ayrilir,yumurta beyazlari az tuzla mikserle iyice köpürene beyazlasana kadar cirpilir,ovaleks ilave edilip karistirilir..Yumurta sarilari seker ile köpürene ,beyazlasana kadar cirpilir mikser birakilir ve beyaz ve sarilar birlestirilir bir spatula yardimi ile veya tel bir cirpici yardimi ile yavas yavas karistirilir dikkat edilir söndürülmemeye calisilir.. Elenerek un,misir nisastasi ve kabartmatozu,ilave edilir.Vanilya ve enson da 2 kasik su ilave edilir.Elde bir silikon spatula yardimiyla yavas yavas karistirilir sönmemesine dikkat edilir.Yagli kagit serilmis firin tepsisine güzelce yayilan hamur önceden isitilmis 175c lik firinda 10 veya 15 dakika alti,üstü kizarana kadar pisirilir.Firindan cikardiktan sonra pandispanyamizi 2 dakika dinlendirip kagidiyla beraber rulo yapiyoruz.1kac dakika bekletip ruloyu aciyoruz.üzerine bir bez kapatip ilk sicakligi cikinca tekrar sarip oyle bekletiyoruz.Yagli kagidi pandispanyamizdan ayiriyoruz ama altindan almiyoruz.rulo yaparken kolaylik saglayacak.
Daha sonra hazirladigimiz kremayi pandispanyamizin üzerine sürerek enlemesine soydugumuz muzlari pandispanyamisin kenara yakin bir tarafina yerlestirip muzlarin oldugu kenardan baslayarak pastamizi yavas yavas rulo yapiyoruz.Kagidi da pastamizdan ayirarak aliyoruz.
Kalan kremayi pastamizin üzerine sürelim.Bitter cikolatamizi benmari usulu yada mikro dalgada dusuk ayarda eritelim ve yagli kagittan bir külah yapalim cikolatamizi bu külaha koyup pastamizin üzerine uzun cizgiler yapalim daha sonra bir kürdan yardimi ile cizgilerin uzerine bir saga ve sola dogru cekerek sekiller yapalim.Pastamizi buzdolabinda muhafaza edelim..
Dilimleyip servis edelim...
AFIYETLER OLSUN!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 yorum:

Unknown dedi ki...

merhaba çok sevindim bloggera geçmenize...şimdi daha kolay takip edebilirim sizi...