17 Ekim 2007 Çarşamba

ACMA



Bu tarif TARIF DEFTERI Sitesinden arkadasim UMRAN" a aittir.Denedim ve begendim sizlerle paylasmak istedim.

ACMA
Malzemeler;
1 cay bardagi seker
2 yumurta
1 su bardagi sut
1/2 su bardagi ilik su
1 su bardagi sivi yag(ben yarim su bardagi kullandim)
1 tatli kasigi tuz
1 paket(42 gr) yas maya
aldigi kadar un
az ekmek ustu margarin
susam
Yapilisi;
1 cay bardagi seker ve maya yarim su bardagi ilik suyla islatilir ve uzeri kapatilip kabarmasi saglanir.Bir kaba sicak sut ve sivi yag dokulur tuz,2 yumurta beyazi ve bir sarisi(1 yumurta sarisi uzerine surmek icin ayrilir)ilave edilir karistirilir ve kabaran maya ilave edilip azar azar un ilave edilir ve yogrulur yumusak ama ele yapismayan bir hamur elde edene kadar yogrulur.iyice guzel bir kivam alinca hamur uzeri kapatilir ve bir kenarda bekletilir.mayalanan hamur ceviz buyuklugunde bezelere ayrilir.Mayalanan bezeler elde acilir ve uzerine 1 cay kasigi kadar yumusak margarin surulur ve rulo yapip kapatilir ve elde cevrilip acma sekli verilir.Tepsiye dizilen acmalar 40 dakika bekletilir ve yumurta sarilari surulup uzerine susam serpilir onceden isitilmis 200c lik firinda alti,ustu kizarana kadar pisirilir.Sonuc harika.
AFIYET OLSUN!!!
NOT: Bu tarifi pogaca, simit,acma butun tariflerde kullanabilirsiniz.

Hiç yorum yok: