17 Ekim 2007 Çarşamba

AYVA RECELI



Malum ayva bir kis meyvesi ben de ayvalar bolken bir ayva receli yapayim dedim veeee sonuc cok guzel ellerime saglik size de tavsiye ederim.
Ayvalari dograrken cekirdeklerini cikardim ve bir tulbentin icine sarip kaynayan recele ilave ettim recelin rengini kirmiziya boyadi ve kivamini ayarladi goruntu nefis .

AYVA RECELI
Malzemeler;

1 kilo ayva
1 kilo tozseker(4 su bardagi)
2 tane karanfil
az limon suyu
6 su bardagi kaynar su
Yapilisi;
~~Once ayvalar guzelce soyulup kup kup kesilir.Ayva cekirdekleri cikarilip bir tulbent parcasinin icine konup dugum yapilir.
~~Kaynatilan su tencereye dokulup dogradigimiz ayvalar ve ayva cekirdeklerinin icinde oldugu tulbent ilave edilip ayvalar yumusayana kadar kaynatilir.Tulbent suyun icinden alinir ve birbirine yapisan cekirdekler icinden cikarilip tekrar recele ilave atilir,karanfil de ilave edilir.
~~Kaynayan ayvalar in uzerine seker dokulur ve kaynatmaya devam edilir.
~~Recelimiz koyulasip,kivam alana ve rengi kirmiziya donene kadar kisilmis ateste kaynatilir daha sonra limon suyu ilave edilir,atesten alinir.ben balkonda sabaha kadar soguttum veicindeki cekirdekleri alip bir kavanoza doktum buzdolabina kaldirdim.soguyunca servis yapilir.
AFIYET OLSUN!!!

Image Hosted by ImageShack.us

Hiç yorum yok: