17 Ekim 2007 Çarşamba

CEEZ KEK



Aslinda bu tarifi uzun suredir denemeyi dusunuyordum ama biraz tereddutlerim vardi damak zevkimize pek uygun degil diye dusunuyordum.Sevgili arkadasim BAHARCICEGI nin vermis oldugu ceez kek resmini gorunce elimdeki tarifi denemeye karar verdim ve iyide yapmisim.Kekim cooook guzel oldu tadi eksi filan degil cok degisik bir lezzet daha elde ettim ve iyiki denemisim.Artik misafirlerimi de bu guzel lezzetle tanistiracagim.
Ceez Kek (KWARK TAART)
Malzemeler;
Hamur malzemeleri;
100gr tereyagi
1 cay bardagi ndan az tozseker
1 yumurta
1 paket vanilya
1/2 paket kabartmatozu
az tuz
aldigi kadar un
Ust malzemesi;
500gr kwark(quark)(Sert yogurt yani suzme yogurt)
100 gr tereyagi
1 su bardagindan 1 parmak eksik seker
4 yumurta
1 paket Dr.Oetker Kivam verici(Jelatin yerine)
1 paket vanilya
Ben esmer seker kullandim
( veya pudrasekeri)
File Badem
Yapilisi;
Once Kelepceli kalibi yaglayip unladim.Yumusak tereyagi,1 yumurta,seker,vanilya,kabartma tozu az tuz ve un yumusak kivamli bir hamur yapilir.Kalibin tabanina hamur elle yavas yavas bastirarak yayilir,kalibin kenarlarina da yukseltilir.Catalla hamur belirli araliklarla catal batirilir fazla kabarmamasi icin.170c onceden isitilmis firinda alti ustu kizarana kadar pisirilir.
Hamur piserken sivi malzeme hazirlanir.
Yumurtalarin aki ve sarisi ayrilir.Yumurta beyazlari az tuzla iyice kopurene kadar cirpilir,sarilari da sekerle iyice cirpilir.Daha sonra cok yumusak olan tereyagi,vanilya,kwark,kivam verici yada jelatin ilave edilip karistirilir.firindan cikarilan pismis tabanin uzerine dokulur ve guzelce yayilir.Uzerine esmer seker veya pudrasekeri serpilir ve file badem serpilir tekrar firinda uzeri kahverengi olana kadar pisirilir firindan cikinca sogumaya birakilir soguyunca servis yapilir.
NOT:Tadina bakan arkadaslarim cok begendi sizinde
denemenizi tavsiye ederim.
AFIYET OLSUN!!!

Hiç yorum yok: