7 Ekim 2007 Pazar

HURMA TATLISI



Bu tarifi EMINE BEDERin tarif dergilerinden gorüp de denedim.Ama tarifte tatlilarin icine ceviz konulmamisti ben cevizde kullandim Iftarda misafirlerim vardi ve cok begendiler,tavsiye ederim sizde deneyin.

HURMA TATLISI

Malzemeler:

Yarim paket margarin(125 gr)(ben ekmek ustu kalbim yagdan kullandim)
1 yemek kasigi tereyagi
1 cay kasigi karbonat
1 kahve fincani su
3 su bardagi un
yarim limon suyu
1 su bardagi ceviz ici(iri cekilmis)

SERBETI:
3 su bardagi seker
3,5 su bardagi su
1/4 limon suyu


  • Yapilisi:
    Once serbeti hazirlayalim.Su,seker bir tencereye konur.Kaynamaya basladiktan bir kac dakika sonra limonu ilave edip tencereyi ocaktan alalim.

  • Orta boy bir tencereye yarim paket margarini ve bir corba kasigi tereyagini alalim.Ocagi yakip tenceredeki yagi eritelim,icine unu ilave edelim.Karbonat,limonsuyuve bir fincan suyu ilave edelim.Bütün malzemeyi bir tahta kasikla yoguralim malzemeler iyice yumusayip kulak memesi kivamina gelince(tencereyi atesten alalim) icinden kasikla ceviz büyüklügünde parcalar alip elimizle yuvarlayalim.

  • Tarifte tatlilarin icine ceviz konmuyordu sadece yassi bir sekil verilip firin tepsisine diziliyordu ama ben bezeleri biraz inceltip ortasina iri ceviz parcalari koyup agzini kapattim guzelce birlestirip birlesim yerini alta gelecek sekilde yagladigim firin tepsisine dizdim bütün hamuru ayni sekilde sekillendirip onceden isittigim 180-190 (orta )dereceli firinda 40-45 dakika tatlilar altin sarisi seklinde kizarana kadar pisirmeye devam ettim.

  • Firindan alinan tatlilara soguk serbet dokülür ve derbetini tamamen cektikten sonra antep fistigi ile veya cevizle süslenip servis yapilir.

AFIYETLER OLSUN!!!!


Hiç yorum yok: