28 Ekim 2007 Pazar

KARTOPLARI VE ASKIM ASKIM


Denenmis Pasta,Tatli ve Yemek tarifleri

Bu kurabiyelerin tarifi sevgili arkadasim Zekiye ye ait http://paylastikca97.blogcu.com/ Misafirlerim icin bende denedim ve cok begenildi,ozellikle cocuklar cok sevdi.

KARTOPU VE ASKIM ASKIM
Malzemeler:

3yumurta

1paket oda sicakliginda tereyagi

400gr misir nisastasi

6-7 kasik un(ben 10 kasik filan kullandim)

1paket kabartma tozu

1paket vanilya

8 kasik toz seker

  • Uzeri icin;
    beyaz cikolata ve hindistan cevizi
    1sise ekmege surulen findikli,sutlu cikolata
  • misir gevregi

Yapilisi;

Ben once seker ve oda sicakligindaki tereyagini guzelce yogurdum.Daha sonra yumurta,kabartma tozu,vanilya,misir nisastasi,unu ilave edip guzelce yogrulur.yumusak ve ele yapismayan bir hamur elde edilip biraz dinlendirilir.

Daha sonra hamurdan yuvarlak toplar yapilip firin kagidi serili tepsiye dizilir.170c önceden isitilmis firinda uzeri kizartilmadan pisirilir alti kazarinca kurabiye firindan alinir.

Soguyan kurabiyeler eritilmis cikolataya bulanir sonra hindistan cevizine bulanip bir kutuya konup üstü kapatilip muhafaza edilir.

Askim askim icin se ayni kurabiye tarifi kullanilir ve kurabiyeler bu sefer once siyah cikolataya sonra ezilmis kornflekse(misirgevregi) bulanir ve uzerine yapismasi saglanir. Uzeri kapali bir kapta muhafaza edilir.


  • Sevgili arkadasim zekiye ayrica findik kullanmis kurabiyelerin uzerine ama ben kullanmadim boyle de guzel oldu.


    AFIYET OLSUN!!!





  • Hiç yorum yok: