17 Ekim 2007 Çarşamba

Laz Böregi

VEEEEE Sonunda Laz Boregini denedim sonuc harika mi desem, nefis mi desem yani bende sasirdim kaldim bu sonuc karsisinda.Aslinda pudingi yufkalarin uzerine serdikten sonra keske antep fistigi da serpseymisim .Serpmedigim icin ben de uzerine serptim tat olarak ayni KAYMAKLI BAKLAVA"YA benziyor.
LAZ BOREGI
Malzemeler;
1 yumurta
3,5 su bardagi un
3 corba kasigi siviyag
1 tatli kasigi tuz
1 tatli kasigi sirke
1 su bardagi su
1 su bardagi sut

Aralarini ve ustunu yaglamak icin ;
250gr tereyagi+50 gr margarin
krema icin;
2 yumurta
3 corba kasigi pirinc unu
3 corba kasigi nisasta
3 corba kasigi un
1 su bardagi seker
5 su bardagi sut
1 corba kasigi tereyagi
1 cay kasigi karabiber
Serbet icin
3 su bardagi seker
3,5 su bardagi su
az limon suyu
Yapilisi;
Önce Butun krema malzemeleri karistirilip kisilmis ateste koyulasip kaynayana kadar pisirilir en son karabiber eklenir .Daha sonra bir kenarda sogumaya birakilir ara sira karistirilir.
Hamur malzemeleri karistirilip yumusak bir hamur yapilir guzelce yogrulup birkac saat bekletilir ve 14 beze yapilir.
Aslinda bu malzemeyle yapilan bezeler buyukce oluyor acilacak yufkalarin cok ince olmasi gerektigini biliyorum ama tepsi boyunda acildigi zaman kalin oluyor.O yüzden ben acabildigim kadar ince actim ve tepsiye tabiki buyuk geldi bende bir kenarindan basliyarak yaglanmis tepsiye serdim ve tepsinin disina tasan kisimlari kesilir ve serilen yufkanin uzerine eritilmis tereyagi incecik surulur.Kenarlardan kesilerek cikarilan kisimi da diger yufkanin uzerine guzelce serdim.bir kat daha oldu Yani ben 14 beze yaptim ama 28 kat oldu yani.7 beze acilip tepsiye serildikten sonra yapilan krema tepsiye guzelce yayilir.tekrar yufkalar acilip kat kat aralari yaglanarak üst üste serilir.
En uste de yufka serilip keskin bir bicakla guzelce kesilir ve kalan tereyagi kizdirilir ,uzerine gezdirilir.
Onceden isitilmis 180 c lik firinda alti,ustu kizarana kadar pisirilir.Firindan alinip sogumaya birakilir.
Serbet hazirlanir seker ve su kaynadiktan sonra alti kisilir ve yavas yavas rengi sariya dönene kadar kaynatilir limon ilave edilir..alti kapatilip sogumaya birakilir.
Laz boregi ve serbet ilikken serbet dökülür.Bu börek yapildiktan bir gün sonra lezzeti daha da güzellesiyor.Antep fistigi serpilip servis yapilir.
AFIYET OLSUN!!!!






Hiç yorum yok: