17 Ekim 2007 Çarşamba

TEKIRDAG KÖFTE



Ben kofteleri cubuk sis kullanarak boyle yapmayi uygun buldum.
TEKIRDAG KOFTE:

Malzemeler;
500gr kiyma
1 yumurta
1 kucuk sogan
ekmek ici
tuz
karabiber,kimyon
1 corba kasigi kofte harci
3 domates
3 sivri biber
Yapilisi;
Kiyma,rendelenmis sogan,yumurta,bayat ekmek ici(2-3 dilim)tuz,karabiber,kimyon ve ben daha lezzetli olsun diye kofte harci kullandim.Butun malzeme yogrulur ve elle yuvarlak parcalar kopartilip bir cop sisin uzerine yayilir butun malzeme bitince izgaranin uzerinde iki yuzu kizarana kadar izgara yapilir ve alinir izgara yapmak icin firinin izgara ayari secilerek firin da kullanilabilir.Domatesler ve biberler de iri iri dogranip sise takilir ve onlar da kozlenir ikisi beraber ekmek arasi yapilip servis yapilir.
AFIYET OLSUN!!!
Not eger isterseniz yuvarlak kofte sekli verip izgara da yapabilirsiniz.ben cop siste yaptigim kebap ve kofteleri daha cok seviyorum ve bu sekli verdim.

Hiç yorum yok: