11 Kasım 2007 Pazar

MARZIPANLI YAS PASTA



Denenmis Pasta,Tatli ve Yemek tarifleri


Bu yaspasta benim ilk marzipan hamuru kullanarak yaptigim yaspasta.Aslinda marzipan hamurunu da kendim yapmak isterdim ama bazi malzemelerini bulamadigimdan ve yapiminin zor oldugunu duydugumdan hazir marzipan hamuru kullandim.Marzipan hamurunu bir pastaneden aldim ve o an aklima sari renk hamur istemek geldi,yanina cicek yapmak icin kirmizi sordum onlarda tam kirmizi renginin olmadigini ama koyu pembe renk oldugunu soylediler artik ben de oyle aldim.Sari renk deyince aklima ilk muz geldi ve krema icin muzlu pasta kremasini sectim isteginize gore siz sade kremsanti de kullanabilirsiniz.



Yiyenler cok begendiler .Pastanelerde satilanlardan farki olmadigini soylediler.



Pastane demisken Banket Patisserie demek istedim burda oyle geciyor ,bakker degil,ayrica Mascorpane kullanabilirsiniz kremasinda .



MARZIPAN KAPLI YASPASTA



Malzemeler;



5 adet yumurta



1/2 Su bardagi +1 yemek kasigi tepeleme un



1/2 Su bardagi +1 yemek kasigi tepeleme misir nisastasi



1,5 su bardagi pudrasekeri



1 tatli kasigi kabartma tozu



1 paket vanilya



Uzeri icin;(



kekini islatmak icin 1 su bardagi su-1-2 corba kasigi seker



1 paket muzlu pasta kremasi



1,5 su bardagi soguk sut



(Pudink Malzemesi)



3 su bardagi sut



2 yemek kasigi un



1 yemek kasigi nisasta



4-5 yemek kasigi seker



100gr krem peynir(2 corba kasigi)(%70 Yagli)veya labne peyniri(Mascorpane)



400gr sari marzipan hamuru(hazir aldim)



200gr kirmizi veya pembe marzipan hamuru



Yapilisi;


  • Önce oda sicakligindaki yumurtalar ve pudrasekeri,az tuz guzelce cirpilir iyice köpürüp beyazlasinca birakilir.Un,nisasta ve kabartma tozu elenir ve iyice karistirilir.


  • Sonra un ve nisastali karisim tekrar elenerek yumurtalarin uzerine dökülür bir spatula veya bir tahta kasik yardimi ile yavas yavas karistirilir ki hamur sönmesin,vanilya da ilave edilir güzelce karistirilir.


  • Önceden yaglanmis ve unlanmis kelepceli bir kek kalibina dökülür,10 dakika kadar bir kenarda bekletilir bu arada da firin isitilir 175c lik firinda 30-35 dakika alti ve üstü kizarana kadar pisirilir.Bir kenarda sogumaya birakilir.


  • Pudink hazirlanir,Süt,un seker,nisasta ve vanilya guzelce karistirilarak kisilmis ateste koyulasana kadar pisirilir.Kaynayip koyulasinca ocaktan alinir ve sogumaya birakilir arada bir karistirilarak uzerinin kaymak baglamasi önlenir.


  • Muzlu pasta kremasi ve soguk süt cirpilip az bir sure buzdolabinda bekletilir.


  • soguyan pudinke 2 kasik krempeynir veya labne peyniri ilave edilip karistirilir muzlu pasta kremasindan da 2 kasik alinip o da katilir ve guzelce karistirilir.


  • Soguyan kek istege bagli olarak 2 ye bölünür.En alttaki kisim hazirlanan sekerli su ile guzelce islatilir,Islatilan parcanin üzerine hazirlanan (pudinkli)pasta kremasi sürülür ve üzerine diger kat kapatilir tekrar hazirlanan sekerli su ile islatilir üzerine hazirlanan muzlu pasta kremasi sürülür.


  • Sari marzipan hamuru mikrodalga firinda biraz isitilip pudrasekeri ile ve merdane ile yuvarlak bir sekilde inceltilip pastanin üzerini kaplayacak büyüklükte acilir ve merdaneye sarilip pastanin kenarlarindan baslayarak serilir üzerine arzuya göre güller yapilip az su surulerek yapistirilir.


Gullerin yapiminin nasil oldugunu veya kolaymi?zormu diye soran arkadaslarim olmus.Bende biraz gul yapimini anlatyim dedim.Gulleri yapmak icin once marzipan hamurunu gene mikrodalga firinda hafif isittim ve pudra sekeri ile ,merdane ile tezgahin uzerinde incelttim,daha sonra kucuk bir cay bardagi yardimi ile yuvarlak parcalar kestim,kestigim yuvarlaklari ortadan 2ye boldum ilk parcayi bir ucunu ortaya alarak yuvarlak kenari ustten gorunecek sekilde kendi cevresinde sardim tabiki kalin ise ustten gorunen kenarlarini ellerimle incelterek ,sivri bir gorunum kazandirdim.kestigim parcanin diger yarisini da bu sardigim parcayi ortaya alarak kenarina sardim tekrar bir yuvarlak parca kesip onu da ortadan ikiye boldum onuda elimdeki gule sardigim 2 parcanin karsisina gelecek sekilde yerlestirip yapistirdim tekrar diger parcayi az gul yapragi olan yere yapistirdim gulun buyuklugunu ayarlamak sizin elinizde istediginiz buyuklukte yapabilirsiniz.daha sonra da yerlestirmek islemi kaliyor istediginiz gibi pastanin uzerine serpistirebilirsiniz.



Bir gece buzdolabinda bekletilip kesilerek servis yapilir.



AFIYET OLSUNNN!!!!!







Hiç yorum yok: