11 Kasım 2007 Pazar

CEVIZLI REVANI



Denenmis Pasta,Tatli ve Yemek tarifleri



Bu tarif EMINE BEDERIN yemek kitabinda bulup yaptigim bir tarif yani lezzet garantili,Yani yiyenler cok begendiler.Tarifi ilk okudugumda sasirmistim tarifte 2 tane kabartma tozu vardi ve firindan cikan keke soguk su serpiliyordu ama Emine beder yazdiysa bir bildigi vardir dedim ve yapmaya koyuldum.Ben dikdörtgen 26×38 büyüklügünde bir borcam firin tepsisi kullandim revani icin.Revani cok güzel kabardi,lezzeti de cok gúzeldi tavsiye edip tarife geciyorum.



CEVIZLI REVANI



Malzemeler;



5 cay bardagi un



4 yumurta



2 cay bardagi yogurt



1,5 cay bardagi irmik



1 corba kasigi yumusak margarin



2 cay bardagi seker



1 su bardagi ceviz



2 paket kabartma tozu



2 paket vanilya



süslemek icin hindistancevizi veya antep fistigi



1 su bardagi su (kekin üzerine serpmek icin )



Serbeti;



3,5 su bardagi seker



3,5 su bardagi su



1/4 limon



Yapilisi;







  • Önce serbet hazirlanir,seker,su ve ceyrek limon kaynatilir biraz sararip hafif koyulasinca ocaktan alinir ve sogumaya birakilir.




  • Yumurtalar,seker cirpilir .Yumusak margarin,yogurt ilave edilip karistirilir,elenen un 2 paket kabartmatozu,2 paket vanilya ve irmik ilave edilir guzelce karistirinca iri parca ceviz ilave edilir yagladigimiz kücük firin tepsisine dökülüp önceden isitilmis 180 c lik firinda alti ve üstü güzelce kizarana kadar pisirilir.




  • Firindan cikarilan revaninin üzerine 1 su bardagi cesme suyu hertarafina esit bir sekilde dökülür daha sonra da soguttugumuz serbeti revaninin üzerine gezdirip cekmesi icin beklenir en son da dilimleyerek bir servis tabagina alinip üzerine hindistan cevizi veya antep fistigi serpilip servis yapilir.


AFIYET OLSUNNN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Hiç yorum yok: