11 Kasım 2007 Pazar

TUZLU KURABIYELER



Denenmis Pasta,Tatli ve Yemek tarifleri


Bu tarif AYSE TÜTER e ait ama ben bir degisiklik yaptim yiyenler pastanelerdeki tuzlu kurabiyelerden farki olmadigini söylediler.







  • Kullandigim Mahlep,i butun supermarketlerde baharatlar reyonunda 50gr lik paketlerde bulabilirsiniz ben yimpastan almistim.


TUZLU KURABIYELER



Malzemeler;



1 su bardagi siviyag



1 su bardagi margarin (ben tereyagi kullandim)200gr



1/2 su bardagi yogurt



1/2 su bardagi sut



2 yumurta



1 paket kabartma tozu



1 tatli kasigi seker



1 cay kasigi tuz



1 kilodan 1 su bardagi eksik un



1 corba kasigi mahlep



üzeri icin hashas,susam



Yapilisi;



Hamur kabina unelenip ortasi havuz gibi acilir cok yumusak margarin,siviyag,yogurt,sut,yumurta aklari kabartma tozu,tuz,seker ve mahlep konup guzelce yogrulur yumusak bir hamur elde edilir hamur bir merdane yardimi ile 1 cm kalinliginda acilip kurabiye kaliplari ile kesilir uzerine yumurta sarisi syrylüp susam ,hashas serpilir önceden isitilmis 200c lik firinda alti ustü kizarana kadar pisirilir.soguyunca servis yapilir.



AFIYET OLSUN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Hiç yorum yok: