11 Kasım 2007 Pazar

CIKOLATALI TIRTIL KURABIYE



Denenmis Pasta,Tatli ve Yemek tarifleri


Tarif arkadasim CEMILEYE ait ben birkac ekleme yaptim



Bu kurabiyeleri yapmak icin kalibim olmadigi icin ben Tupperware nin pasta kremasi icin kullanilan topunu kullandim ama hamur kremasan koyu oldugu icin SIKMAK cok zor oldu ve bende arkadaki parcayi kullanmadim ve sadece ondeki parcanin icine hamuru koyup parmaklarimla one dogru iterek tirtil seklini olusturdum epey zor ve zahmetli oldu Türkiye ye gidince ilk isim bu kalibi aramak.



Ama kurabiyelerim cok guzel oldu.Yiyenler cok begendiler



CIKOLATALI TIRTIL KURABIYE



Malzemeler;



250 gr tereyagi



1 yumurta



1 cay bardagi sivi yag



1 su bardagi pudra sekeri



1 paket vanilya



1 paket kabartma tozu



2 corba kasigi sut



aldigi kadar un



2 yemek kasigi ekmek ustu cikolata



200gr bitter cikolata



suslemek icin samfistigi ,hindistan cevizi



Yapilisi;



Yumusak tereyagi ile once pudra sekeri az yogrulur ve yumurta,kabartmatozu,siviyag,vanilya ve az un ilave edilerek yogrulur hamur yumusak bir hamur olana kadar un ilave edilir.hamur yumusak olmali ki sekil vermek kolay olsun yoksa tirtil yapmak zor olabilir.Daha sonra sekil vermek icin ne kullanacaksaniz hamurdanparcalar koparilip icine konur ve yagli kagit serilmis tepsiye tirtillar yapilip onceden isitilmis180c firinda alti kizarana kadar ustu de beyaz kalacak sekilde pisirilir.Firindan alinan kurabiyeler sogutulur.Parcalanana cikolatalar benmari usulu eritilir ben mikrodalga firinda 300watta erittim ve 2 kasik ekmek üstü cikolata ilave edilip güzelce karistirilir.Bir cay kasigi yardimi ile cikolatadan alinip bir kurabiyenin alt kismina guzelce yayilir ve uzerine diger kurabiyenin alt kismi kapatilir kurabiyeler birlestirildikten sonra uc kismi hindistan cevizine veya antep fistigina bulanir bir tepsiye dizilip butun kurabiyelere ayni islem yapildiktan sonra buzdolabina konup 15 dakika cikolatanin donmasi beklenir.Servis yapilir.



Ben bir kutuya dizip kapagini kapattim eger hava sicaksa cikolata erimesin diye buzdolabinda muhafaza edilebilir.



AFIYET OLSUN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hiç yorum yok: