24 Aralık 2007 Pazartesi

GÜllü yas pasta



Hollandada yasayan ziyaretcilerim icin seker hamuru veya marzipan ismarlayabilecekleri bir sitenin linkini Buraya veriyorum aradiginiz pek cok seyi bulabilirsiniz.Bir bakin lutfen.
FLAS FLAS FLAS Bu yukardaki resimde gördügünüz Marzipan Kapli yaspasta yapmis oldugum ilk siparis pasta olup dün aksam ikram edilen misafirler tarafindan cook begenildigi haberi az once bana ulasti.Insallah en kisa zamanda tarifini sizlerle paylasirim.
Ve ben geldim tarifi sizlerle paylasmaya,bu pastanin kalibi 30cm capinda kelepceli bir kalip siparis veren arkadasim kalabalik bir misafir toplulugu icin siparis verdigi icin ben de buyuk bir kalip kullandim. Bu pasta 18-20 kisilik bir pasta ,onun icin malzeler fazla kullandim
Ben normal yaspasta da yapiyorum ama onlar tabiki daha ucuz.
Gelen sorular uzerine sizler icin fiyat arastirmasi yapip yaziyorum.
!!!!!!Ustteki fiyatlar pastaneden yapilan siparis pasta fiyati
10-12kisilik bir pasta;26Euro
10-12 kisilik pastayi ben;19 Euro ya yapiyorum
16-18 kisilik bir pasta;30Euro
16-18 kisilik pastayi ben:26 Euro ya yapiyorum
20 kisilik bir pasta;35 Euro
20 kisilik pastayi ben:29 Euro ya yapiyorum
Gelelim bu Marzipanli pastanin neden bu kadar pahali olduguna;Marzipanin kilosu bir pastanede 20 digerinde 23Euro ben o fiyata aliyorum ve ben 1 pasta icin 600veya 700gr kullaniyorum yani ben bazen12,bazen de 14 euroluk filan marzipan kullaniyorum pastanin buyuklugune gore degisiyor ve uzun ugraslar sonunda guller yapiyorum aslinda ben emegimi parayla olcemem ama bu isi zevkle yapiyorum pastayla ugrasmak hosuma gittigi icin yapiyorum baktim surekli kendimiz icin degisik degisik yapsam cok kilo alacagizen iyisimi isteyen arkadaslarim icin ve özel gunler icin siparis alayim dedim.
MARZIPAN KAPLI YASPASTA:Malzemeler;
7adet yumurta
1/2 Su bardagi +2 yemek kasigi tepeleme un
1/2 Su bardagi +2 yemek kasigi tepeleme misir nisastasi
1,5 su bardagi pudrasekeri
1 tatli kasigi kabartma tozu(tepeleme)
1 paket vanilya
Uzeri icin;(
kekini islatmak icin 1 su bardagi su-1-2 corba kasigi seker
2 poset sade kremsanti
1,5 su bardagi soguk sut
(Pudink Malzemesi)
3,5su bardagi sut
2 yumurta sarisi
3 yemek kasigi un
1 yemek kasigi nisasta
4-5 yemek kasigi seker
250 gr Mascarpone(%70 Yagli)veya labne peyniri
400gr beyaz marzipan hamuru(hazir aldim)
200gr kirmizi marzipan hamuru
100gr yesil marzipan hamuru
Yapilisi;
Önce oda sicakligindaki yumurtalarin beyazi ve sarisi ayrilir.Beyazlar az tuz ilave edilip köpürüp beyazlasana kadar cirpilir.Sarilar da pudrasekeri,ile guzelce cirpilir iyice köpürüp rengi acik sari olana kadar cirpilir.Un,nisasta ve kabartma tozu elenir ve iyice karistirilir.
Sonra un ve nisastali karisim tekrar elenerek yumurtalarin uzerine dökülür bir spatula veya bir tahta kasik yardimi ile yavas yavas karistirilir ki hamur sönmesin,vanilya da ilave edilir güzelce karistirilir.
Önceden yaglanmis ve unlanmis kelepceli bir kek kalibina dökülür,3-5 dakika kadar bir kenarda bekletilir bu arada da firin isitilir 175c lik firinda 30-35 dakika alti ve üstü kizarana kadar pisirilir.Bir kenarda sogumaya birakilir.
Pudink hazirlanir,Süt,seker,kaynatilir.Cukur bir tabaga 2 yumurta sarisi,un ,nisasta ve yarim su bardagi sutkonup iyice karistirilir.Kaynayan sekerli sute yumurtali karisim karistirarak ilave edilir. karistirilarak kisilmis ateste koyulasana kadar pisirilir.Kaynayip koyulasinca ocaktan alinir ve sogumaya birakilir arada bir karistirilarak uzerinin kaymak baglamasi önlenir.
toz Kremsanti ve soguk süt cirpilip az bir sure buzdolabinda bekletilir.
soguyan pudinke mascarpone veya labne peyniri ilave edilip karistirilir kremsantiden kremasindan da 2 kasik alinip o da katilir ve guzelce karistirilir.
Soguyan keki 3 esit parcaYa böldum.En alttaki kisim hazirlanan sekerli su ile guzelce islatilir,Islatilan parcanin üzerine hazirlanan (pudinkli)pasta kremasi sürülür ve üzerine diger kat kapatilir tekrar hazirlanan sekerli su ile islatilir üzerine hazirlanan kremsanti sürülür.
Beyaz marzipan hamuru mikrodalga firinda biraz isitilip pudrasekeri ile ve merdane ile yuvarlak bir sekilde inceltilip pastanin üzerini kaplayacak büyüklükte acilir ve merdaneye sarilip pastanin kenarlarindan baslayarak serilir üzerine arzuya göre güller yapilip az su surulerek yapistirilir.
.Gulleri yapmak icin once marzipan hamurunu gene mikrodalga firinda hafif isittim ve pudra sekeri ile ,merdane ile tezgahin uzerinde incelttim,daha sonra kucuk yuvarlak bir kalip yardimi ile yuvarlak parcalar kestim,kestigim yuvarlaklari ortadan 2ye boldum ilk parcayi bir ucunu ortaya alarak yuvarlak kenari ustten gorunecek sekilde kendi cevresinde sardim tabiki kalin ise ustten gorunen kenarlarini ellerimle incelterek ,sivri bir gorunum kazandirdim.kestigim parcanin diger yarisini da bu sardigim parcayi ortaya alarak kenarina sardim tekrar bir yuvarlak parca kesip onu da ortadan ikiye boldum onuda elimdeki gule sardigim 2 parcanin karsisina gelecek sekilde yerlestirip yapistirdim tekrar diger parcayi az gul yapragi olan yere yapistirdim gulun buyuklugunu ayarlamak sizin elinizde istediginiz buyuklukte yapabilirsiniz.daha sonra da yerlestirmek islemi kaliyor istediginiz gibi pastanin uzerine serpistirebilirsiniz.
Yapraklar icinde gene marzipan isitilip merdane ile acilir fakat bu sefer bir bicak yardimi ile yaprak seklinde kesilen parcalara bastirmadan cizgiler cekilerek yaprak gorunumu verilir.
Bir gece buzdolabinda bekletilip kesilerek servis yapilir.

AFIYET OLSUNNN!!!!!

Hiç yorum yok: