24 Aralık 2007 Pazartesi

KELEBEK YAS PASTA



Bu yaspasta da aslinda bir tesaduf eseri ortaya cikti.Ben buyuk yuvarlak bir firin tepsisine pandispanya hamurunu 2 ölcu olarak yaptim ve pisirdim büyük bir pandispanyam oldu ve bende ortadan ikiye kesip dipfrizde sakladim .Bir yarisini cocuklara minik yuvarlak pastaciklar yaptim yediler bu parcayi da misafirlerim icin hazirlamaya karar verdim.Düsündüm nasil bir sekil verebilirim diye ve aklima kelebek sekli geldi bende yarim yuvarlak keki kelebek sekline gelecek bicimde kestim ara kremasini surerken birlestirdim ve uzerine de cilekli kremsanti sürdüm.Simdi de tarife gecelim.
NOT!!!!!!!! Asagidaki malzemelerle 2tane kelebek pasta elde edebilirsiniz.kolay gelsin...
Malzemeler;
12yumurta
2 su bardagi seker
1,5 su bardagi un
1,5 su bardagi misir nisastasi
1 paket kabartma tozu

Kalibi yaglamak icin az margarin,un
Keki islatmak icin 2 su bardagi sut,2kasik seker
krema malzeme:
2 paket cilekli pasta kremasi
3 su bardagi sut
4 paket Dr.Oetker dolgu kremasi
4 su bardagi sut
2 paket vanilya
pasta suslemek icin cilek sos,sekerleme
Yapilisi;
Oda sicakligindaki yumurtalar bir kaba konur uzerine sekeri,az tuz ilave edilip mikserle guzelce cirpilir.Yumurtalar iyice kabarip beyazlasinca mikser birakilir.
Unve nisasta once bir tabaga elenir kabartma tozu da elenir.daha sonra un nisasta ve kabarma tozu tekrar elenerek yumurtalara ilave edilir ve yavas yavas bir spatula yardimi ile hamur söndürülmeden yavas yavas karistirilir guzel ce karistirildiktan sonra.önceden az yumusak margarinle bir firca yardimi ile yagladigimiz kelepceli kalibimiza hamur dökülür.
3-5dakika kalibin icinde kek bekletildikten sonra önceden isitilmis 175c lik firina konur ve alti üstü kizarana kadar yaklasik 30-35 dakika pisirilir ,bir kürdan keke batirilir ve pisip pismedigi kontrol edilir.Kürdan temiz cikiyorsa kek pismistir .Kek firindan alinir ve sogumaya birakilir.
Cilekli pasta kremasi ve soguk sut guzelce cirpilir ve buzdolabinda bekletilir.Dolgu kremasi ve soguksut,2 paket vanilya da mikserle cirpilip buzdolabinda bekletilir.
Kekimiz soguyunca ortadan 2 ye bölünür .Kekimiz 2su bardagi sut ve az seker karistirilarak sutle alt parca guzelce islatilir sonra dolgu kremasi sürülür ve üst parca kapatilip o da sutle islatilir.Cilekli pasta kremasi kekimizin üzerine sürülerek bir krema siringasi yardimi ile de suslenir cilekli sos pastamizin üzerinde guzelce gezdirilir,sekiller yapilir,istenirse pasta susleri serpilir pasta susleme malzemeleri ile süslenir.Buzdolabinda bekletilir.Kesilerek servis yapilir.
Buzdolabinda bekletilir.servis yapilir.
AFIYET OLSUNNN!!!!
Kelebegi nasil elde edeceginizi de resimlerle gosterdim insallah zorlanmazsiniz.Kelebegin kendi govdesini elde etmek icin kestigimiz kucuk ucgenlerin birlestirirken sivri olan alt uclarini kesin kanatlarla birlestikleri yer düz olmali...

Hiç yorum yok: