24 Aralık 2007 Pazartesi

KÖZLENMIS DOLMABIBER SALATASI



Evet sonunda bir firsat buldum, tarifi vermek icin burdayim.Bu salatanin adini duydugumda cok sasirmistim arkadasim lezzetinin de tescilli garantili oldugunu soyleyince denemeye karar verdim.bu tarifi arkadasim CEMILE YILMAZ vermisti ,bende ilk ziyaretime gelen misafirlerim icin hazirladim ben diyette oldugum icin ben yiyemedim ama cok begendiklerini söylediler.
KÖZLENMIS DOLMABIBER SALATASI:
Malzemeler;
10 adet dolmabiber
2 kücük kabak
2 patates
2 iri havuc
2kucuk patlican
Kizartmak icin siviyag
SOS ICIN5 domates
karabiber,tuz,biraz kekik
1 dis sarmisak
ÜZERINE1 dis sarmisak
1 kase yogurt
suslemek icin maydanos
YAPILISI:
Dolmabiberler guzelce yikanip ocakta patlatilir,ben firinin izgara ayarinda közlemeyi tercih ettim ve güzelde oldular.
Patates,patlican,kabak,havuc hepsi küpküp dogranir ve kizartilir.Gyzelce kizardiktan sonra bir kagit mutfak havlusunun üzerine alinip yagi cektirilir.daha sonra da tuz ,kekik ve karabiber serpilir.
Daha sonra közledigimiz dolmabiberlerin tepeleri acilip kizarttigimiz malzeme kasikla icine doldurulur.
Domatesler kabugu soyulup kücük kücük dogranir ve bir tavaya az yag konup üzerine ilave edilir az tuz atilip guzelce suyunu salip koyulasmasi saglanir ve sarmisak ince dogranip ilave edilir. Sosun alti kapatilir.
Servis yapmadan önce dolmabiberlerin icine domatesli sostan konarak uzerinede sarmisakli yogurt gezdirilip servis yapilir.
AFIYETLER OLSUNNNN!!!!!!!!!!!

Hiç yorum yok: