6 Haziran 2008 Cuma

MESHUR ERZURUM DEMIR TATLISI VE PDCST ETKINLIGI24




Denenmis Pasta,Tatli ve Yemek tarifleri


Vee Meshur Demir Tatlisiyla Etkinlige katilmaya karar verdim.Etkinlige ev sahipligi yapan ve beni de davet eden Sevgili TUGBA arkadasimiza cok tesekkurler ediyorum. http://www.keyiflimutfagim.com

Daha önce de anlattigim gibi benim de artik Demir kaliplarim var.Bu kaliplari internette gezinirken tesadüfen buldum ve esim Türkiyedeyken ismarladim ve bana ulasti hemen tarifi denemeye karar verdim.Hamuru cok koyu olmayan ama akici kivamda bir hamur nasil desem koyu bir krep hamuru kivaminda.Yalniz kaliplarin kullanimi cok önemli bu kaliplarin sadece ILK KULLANIMDAN ÖNCE KÖPÜKLÜ SUYLA YIKANABILIR AMA SONRAKI SEFERLERDE KESINLIKLE YIKANMASI YASAK ,KALIPLAR SIVIYAGLA GÜZELCE SILINIP KALDIRILIYOR.EGER YIKANIRSA KALIPLAR TEKRAR TATLIYI CICEKLER GIBI YAPAMIYOR.

Neyse ben kaliplari güzelce yikadiktan ve kuruladiktan sonra kullandim.Yalniz kaliplari kullanmadan önce kaliplar kizgin yagin icinde birkac dakika bekletiliyor.Ben tatliyi denedim ve cocuklarim,komsularim,kocam yani tadina bakan herkes cok begendi.

MESHUR ERZURUM DEMIR TATLISI

Malzemeler;1 su bardagi yogurt

2-veya 2,5 su bardagi un(aldigi kadar un)

Yarim su bardagi süt

4 yumurta

1 tatli kasigi kabartma tozu

SERBETI;

4 su bardagi seker

3 su bardagi su

az limon suyu

VE kizartmak icin siviyag

YAPILISI:

Önce serbet hazirlanip sogutulur.Seker,su hafif koyulasana kadar kaynatilir,rengi sararinca atesten alinir ve limon suyu ilave edilip sogumaya birakilir.
Yumurtalar guzelce cirpilir.süt,yogurt,kabartma tozu ilave edilir ve güzelce cirpilir yavas yavas un ilave edilir biraz koyu kivamli bir krep hamuru yapilir.

Bir tencereye siviyag dökülür ve yag güzelce kizdiginda demir kalip bir kac dakika yagin icinde bekletilir daha sonra kalip hamurun icine batirilir ve hamurun kalibi boylamamasina dikkat edilir yoksa hamur tatli kizardiktan sonra kaliptan cikmaz!!!!!!!!!!!!!!!

Hamura batirilan kalip 10 saniye kadar hamurun icinde bekletilir.daha sonra kalip hamurun icinden kaldirilir ve yagin icine batirilir.Kaliba yapisan hamur kabarir ve kizarir.daha sonra kizaran hamur soguttugumuz serbete bulanir tatlidan biraz cekmesi saglanir ve demir kalip üzerine yapisan tatliyi cikartmak icin bir tabagin üzerine konur bir catal yardimi ile tatli hafif ittirerek kaliptan ayrilmasi saglanir.Hamur bitene kadar ayni islem tekrarlanir.tatlilarimiz ilikken servis edilir...

Tatlilarimiz biraz serbetli,yani tatli vede kitir kitir oldu cocuklar cok sevdiler..Tavsiye ederim mutlaka deneyin.



demir tatlisi 2
demir tatlisi 3

8 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba,
tatli harika gözüküyor, ben de yemistim bu tatlidan,fakat kalibi olmadigi icin yapamiyorum.
Siz nerden buldunuz acaba?:)

Özlem Ceylan dedi ki...

merhaba ziyaretiniz icin cok tesekkurler.ben bu kaliplari erzurumdan siparisle getirttim.tanesi 3 ytl.kargoyla yolluyorlar.bloguma siparis ettigim kisinin adini da eklerim

Adsız dedi ki...

zehra hanım sizi canı gönülden kutluyorum muhteşem tarifleriniz var bende erzurumluyum ama bu tatlıyı daha önce ne gördüm nede duydum çok hoş görünüyor sanırım demirlerden almak için erzurumdaki akrabalarla irtibata geçmek şart oldu:):)

Özlem Ceylan dedi ki...

Merhaba Tugba hanim tariflerimi begenmenize cok sevindim benim de amacim sizler icin guzel tarifleri deneyip blogumda sizlerle paylasmak.Insallah denediginizde guzel sonuclar alirsiniz bu tatli erzurumdacok meshur bir tatliymis.eminim bu kaliplari bulmakta zorlanmazsiniz kolay gelsin guzel ziyaretlerinizi herzaman beklerim.

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

Ellerinize saglik tarifinizi denedim ailecek cok begendik. Allah sizden razi olsun. Hayirli ramazanlar :)
Selamlar, Mihri.

mehtap dedi ki...

merhaba tarifleriniz çok güzel tatlınızı biraz önce denedim harika oldu demiri erzurumdan bir arkadaşımdan istedim oda yengesinden getirmiş sağolsun ALLAH hepinizden razı olsun

Adsız dedi ki...

Lutfen kaLıp icin adresi verir misiniz?