8 Haziran 2008 Pazar

BADEMLI UN KURABIYESI VE PDCST ETKINLIGI 24


Denenmis Pasta,Tatli ve Yemek tarifleri

Sevgili TUGBA nin( http://keyiflimutfagim.com )etkinlege tekrar daveti icin kendisine cok tesekkurler ediyorum ve bu seferde etkinligin son gununde güzel bir kurabiye tarifi ile katiliyorum.


Bu kurabiyeyi NERMIN Ablaya ziyarete gittigimizde yemistim ve cok begendim bana da bu hafta bu tarifi denemek kismet oldu.Cocuklar ve esim cok begendiler tavsiye ederim sizde deneyin mutlaka begeneceksiniz.


Gelelim tarife:

BADEMLI UN KURABIYESI

Malzemeler;

4 corba kasigi Pudra sekeri

1 paket margarin(ben tereyagi kullandim)

1,5 cay bardagi cekilmis badem(önce kavuracagiz)

1 paket vanilya

aldigi kadar un.

YAPILISI:

Once bademi yanmaz bir tavaya alalim az yag ilave edip bademleri güzelce kavuralim sonra ocaktan alip az sogutalim.Mutfak robotunda cok fazla incetmeden cekelim.

Simdide hamurumuzu yoguralim.Oda sicakligindaki tereyagi,pudra sekeri,vanilya karistirilir daha sonra azar azar un ilave edilir ve cekilmis badem ilave edilip yogrulmaya devam edilir.kulak memesinden az yumusak bir hamur elde edince yogurma islemi birakilir.10 dakika dinlendirildikten sonra sekil verme isine gecilir uzun rulolar yapilir ve hafif yassiltilip verevine kesilir üzerine catalin tersi ile bastirilip uzun cizgler cekilir.

Önceden isitilmis 170 derecelik firinda alti guzelce kizaracak ,uzeri de hafif kizaracak sekilde pisirilir.Firindan cikinca arzuya göre pudrasekeri serpilir.

ilik olarak veya soguyunca servis edilir.

AFIYETLER OLSUN!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hiç yorum yok: