22 Temmuz 2011 Cuma

Elmali Pudinkli Pasta (Alman usulu)

Elmali Pudinkli pasta
elmali pudinkli pasta


Tarifi Pratikevyemekleri.com dan aldim.gercektende cok guzel bir lezzet cok begenerek yedi misafirlerim...tarifi biraz degistirdim evdeki malzemelere gore...Kalip olarak 28 cm kelepceli kalip kullandim ama 26 cm kalibi da kullanabilirsiniz...

ELMALI PUDİNGLİ PASTA (Alman Usulü)

Hamur:
150 gram margarin
150 gram seker
1,5-2 su bardagi un
1 yumurta
3 çay kaşığı kabartma tozu
ici icin:
1 kilo elma (ince dilimlenmis)
1 cay bardağı cekirdeksiz kuru uzum
1,5 tatli kasigi tarcin
yarım çay bardağı file badem
ben ceviz de kullandim ama pastanin ic rengi koyu oldu siz kullanmasaniz da olur..
sos icin:
2 paket vanilyalı puding(alman yada satilan pudinklerden...
3 corba kaşığı şeker
2 paket vanilya
3,5 su bardağı elma suyu
süs icin:
2 paket kutu krem kullandim yani slagroom )
2 adet klop fix( krema sertlestirici)
2 corba kasigi seker,2 adet vanilya
ilk önce hamur icin bütün malzemeleri karistirin ve hamuru 1-2 saat buzdolabinda bekletin. sonra hamuru yaglanmis ,unlanmis pasta kalibina esit sekile yayin. Soydugum elmalari rendenin ince rendeleyen cips rende kismindan rendeledim elmalarin kalinliklari hep ayni oldu daha sonra bir legene aldigim elmanin uzerine, ceekirdeksiz üzümü, tarcin ve file badem ve cevizi ilave edip guzelce karistirdim daha sonra kelepceli kaliba yaydigim hamurun uzerine malzemeyi esit sekilde yaydim....
sos icin orta boy bir tencereye elma suyu, punding ve sekeri alin ve durmadan karistirip kaynatin. sos göz göz olunca atesten alin ve hemen elma karisimin üstüne esit sekilde dökün. pasta 150 – 160 derecede 40-45 dakika kadar firinda pisirin. pasta tamamen soguduktan sonra hazirlayacaginiz kutu krema,seker,krema sertlestirici mikserle guzelce cirpilir ve koyulasinca ve bir krema torbasina doldurulup pastanin uzeri suslenir. tekrar 1-2 saat bozdolabinda dinlendirin ve servis yapin.
Not: yanina vanilyalı dondurma cok yakisiyor.


elmali pudinkli pasta
elmali turta

Hiç yorum yok: