22 Temmuz 2011 Cuma

Portakalli Kakaolu Islak Kurabiye

portakalli ,kakaolu islak kurabiaye
Ben de daha once bloguma bir tane browni tadinda kakaolu islak kurabiye tarifi eklemistim..Ama bu tarif baska Bu tarifi sevgili arkadasimiz Cafe portakal Yani bahar dan aldim ve bende onun yazdigi tabiri aynen kullaniyorum bazi lezzetler vardir anlatilmaz tadilir bende bu dusunceye ayanen katiliyorum nefis bir kurabiye...Mutlaka deneyin...
PORTAKALLI KAKAOLU ISLAK KURABIYE
malzemeler;
3 yemek kasigi kakao
1 cay bardagi siviyag(ben kucuk ince belli cay bardagi kullandim)
1 yumurta
125 gr tereyagi(yumusak olmali)
1 cay bardagi toz seker
1 paket vanilya]
1 paket kabartma tozu
1 portakalin kabugunun rendesi
2,5-3 su bardagi un ( azar azar ilave edin )
Serbet:
3 cay bardagi toz seker
3 cay bardagi su
az limon suyu
YAPILISI;
Once serbet hazirlanir seker,su 5 dakika kaynatilir ve limon suyu ilave edilip ocaktan alinir...sogumaya birakilir..
Kurabiye icin un haric butun malzemeler karistirilir, yavas yavas un ilave edilir,portakal kabugu da rendelenip yogrulur .hamurumuz kulak memesi kivamina geldiginde yumusak yuvarlanabilir sekil aldiginda un ilave edilmesi birakilir.hamurdan parcalar kopartilip istenilen buyuklukte yuvarlak toplar yapilir daha sonra firinda 175 c de uzerleri catlayip kurabiyenin uzeri ve alti hafif renk degistirene kadar pisirilir .Firindan alinan kurabiyeler 6-8 er adet soguk serbete atilip serbetin icinden geri alinir...Bir tepsiye dizilir soguyunca servis edilir.Suslemek icin portakal kabugu rendesi,antep fistigi veya hindistan cevizi kullanilabilir...
.Afiyet olsun!!!!!!


2 yorum:

Özlemce Tarifler dedi ki...

denedim ve çok beğendim tarifinizi.yanlız benimkiler pek çatladı patlası :))) ellerinize sağlık...

Özlem Ceylan dedi ki...

Merhaba ozlem hanim ellerinize saglik kurabiyelerin cok catlama nedeni hamurun kivami veya firinin isisi olabilir her firin ayni derecede ayni etkiyi yapmiyor bazi firinlar turbolu bazi firinlar alt ust ayarli olarak kullanildiginda etkileri farkli ...