9 Haziran 2007 Cumartesi

CEVIZPARE TATLISI



CEVIZ PARE TATLISI
Malzemeler
;125 gr tereyagi
;1 cay bardagi siviyag
;2 yumurta
;2 corba kasigi pudra sekeri
;2corba kasigi nisasta
;1kabartma tozu
;1 vanilya
;2 su bardagi un
;iri ceviz parcalari
Serbet icin ;2 su bardagi seker
;2,5 su bardagi su
;2-3 damla limon suyu
YAPILISI:Yumusak tereyagi,siviyag,pudra sekeri,nisasta,1 yumurtanin tamami digerinin beyazi(sarisi uzerine surmek icin ayrilir),vanilya ,kabartma tozu ve un yumusak bir hamur yapilir.10-15 dakika bekletilir.Daha sonra yuvarlak bezeler yapilir bu hamurdan 25 tane beze cikardim ve tepsiye dizdim.Butun bezelerin uzerlerine iri ceviz parcalari yerlestirilir.Yumurta sarisi surulerek 180 c onceden isitilmis firinda alti ustu kizarana kadar pisirilir.
Onceden hazirlanan ve az koyulasana kadar kIsIk ateste yaklasik 5-10 dakika arasi kaynatip limon ve vanilya ilave edilen serbet sogutulur firindan cikarilan tatlilarin uzerine serbet soguk,kurabiyeler sicakken dokulur.Eger kurabiyeler serbeti az cekerse kurabiyeler ters cevrilip ust tarafin da serbeti cekmesi saglanir.Soguyunca servis yapilir.
AFIYET OLSUN!!!
NOT:Ben bu tatlinin kurabiyelerini 2 olcu yapiyorum ve dipfrizinde sakliyorum.Lazim oldugu zaman cikarip,sicak serbet dokuyorum ve misafirlerim severek yiyor.Tadi da sekerpareye benziyor ve herzaman ayni sonuc elde ediliyor yani guzel oluyor..

Hiç yorum yok: