1 Haziran 2007 Cuma

Cikolata Kapli Hashasli Kek



Cikolatali Hashasli Kek
Malzemeler;4 yumurta
;1 subardagindan az eksik seker
;125 gram ekmek ustu margarin
;1,5 su bardagi kek unu
;1cay kasigi kabartma tozu
;1 paket vanilya
;yarim cay bardagi mavi hashas
Ust Malzemeler;pastalar icin ozel satilan eritilen cikolata veya 150 gr bitter cikolata
;file badem
Yapilisi;Oda sicakligindaki yumurtalar bir kaba konur,uzerine seker ilave edilirve mikserle cirpilir yumurta kopuk kopuk olunca yumusak ekmek ustu yag ve elenmis un kabartma tozu,vanilya ilave edilir karistirilir.Hamur bembeyaz krema kivamini alinca mikser birakilir ve hashas ilave edilip elde bir tahta kasikla karistirilir.Yaglanmis ve unlanmis kek kalibina esit bir sekilde dokulur ve onceden isitilmis160 c lik firinda alti ustu kizarana kadar pisirilir yaklasik 30-35 dakika(pisirme suresi hamurun kalinligina,firinin isisina bagli olarak degisebilir)pisirilir( ben firin kapagini hic acmamaya dikkat ederim kek iyice kizarinca 30 dakikadan sonrakeke bir kurdan batirarak icinde hamur kalan yer olup olmadigina bakarim eger bicak yas ve uzeri hamur bulasik cikarsa biraz daha bekletirim,bicak kuru cikarsa keki firindan alirim.)
Pisen kek firindan alinir ve sogumaya birakilir.
Eritilen cikolata kekin uzerine gezdirilir hertarafini kaplayana kadar bu isleme devam edilir.(eger eriyen cukulata yoksa siz benmari usulu eritebilirsiniz)Ben cikolatayi mikrodalga firinda eritiyorum 250w ta( Yani dusuk ayarinda )Eriyen cikolata akici kivamda oluyor ve kolayca kekin uzerine gezdirebiliyorum.Daha sonrada file badem serpip biraz iliyinca buzdolabina koyup cikolatanin kitir kitir donmasini sagliyorum. Dilimleyerek servis yapiyorum.
Afiyet olsun!!!

Hiç yorum yok: