17 Ekim 2007 Çarşamba

ADANA TURSUSU



ADANA TURSUSU

Malzemeler;
5 kilo kirmizi salcalik biber
1,5 cay bardagi sirke ( ben goruntusu tipki su gibi olan Natuurlijkazijn kullandim)
18-20 dis sarmisak
1 demet maydanos
3 corba kasigi tuz
1 cay bardagi siviyag
Kuru nane
aldigi kadar su
Yapilisi';
Kirmizi biberleri yikayip kuruladiktan sonra bir tepsiye dizip onceden isitilmis ve izgera ayarini actigim 250 c lik firinda kizarip da kabuklari soyulacak kivama gelince firindan alinir ve soguduktan sonra kabuklari soyulur.tabiki butun biberleri bir seferde kozlemek imkansiz ben 2-3 defada kozledim.kabuklari soyulunca cekirdek ve saplari cikarilir ve bir tahtanin uzerinde 1-2 cm genisliginde bicakla kesilir ,maydanos da ince dogranir,sarmisak rendelenir veya havanda dovulur.Sirke,tuz,2 su bardagi su karistirilir ve tuzun erimesi saglanir.Biberler bir kaba konur ara ara sarmisak ve maydanos ilave edilir,az kuru nane ilave edilir.sirkeli karisim ve siviyag ilave edilip kapagi kapatilir .Mumkunse buzdolabinda saklanir yapilir yapilmaz da yenmeye baslanilabilir.
AFIYET OLSUN!!!
Isterseniz daha kucuk olculerde de deneyebilirsiniz.Ben boyle yaptim ve benim 3 litrelik bir kap dolusu tursum oldu ve cook guzel oldu.
Her yemegin yaninda servis yapilirken kuru nane ile suslenir.Bu tursu kisa surede tuketilmelidir.Buzdolabinda saklanmalidir.

Hiç yorum yok: