17 Ekim 2007 Çarşamba

ISPANAKLI KEK



ISPANAKLI KEK
Malzemeler;
4 adet yumurta
1 su bardagi tozseker
2-2,5 su bardagi un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 cay bardagi sivi yag
1 paket toz kremsanti
3 corba kasigi ispanak(Pure ispanak)kullandim)
1 su bardagi sut

Kremasi icin;
2,5 su bardagi sut
1/2 cay bardagi seker
2 corba kasigi un
2 corba kasigi nisasta
Yapilisi;
Once ispanak haslanir ve suyu suzulur daha sonra robotta veya blendirda parcalanir iyice pure haline getirilir.(Ben hazir satilan dondurucudaki ispanak purelerini kullaniyorum donu cozulunce blendirdan gecirip iyice inceltiyorum.)
Yumurtalarin beyazi ve sarisi ayrilir,beyazlar az tuz la cirpilir ve beyaz kopuk olana kadar cirpmaya devam edilir.Sarilar da sekerle cirpilir o da kopurup rengi acilana kadar devam edilir sonra beyaz ve sarilar birlestirilir ve cirpilir,Daha sonra un elenerek ve kabartma tozu da elenerek ilave edilir mikser birakilir ve bir spatula yardimiyla yavas yavas hamuru sondurmeden karistirilir.Vanilya ilave edilir,sivi yag ilave ,ispanak puresi ilave edilir ve karistirip ispanak guzelce dagilinca yagli kagit serdigim firin tepsisine dokulur.Onceden isitilmis 170 c firinda alti ve ustu kizarana kadar pisirilir.Yaklasik 20 dakika veya az fazla olabilir.Firindan alinan kek sogumaya birakilir.
1 poset kremsanti ve sut mikserle cirpilip koyulastirilir ve buzdolabinda bekletilir.
Daha sonra Kremasi hazirlanir.Karistirilan butun malzemeler koyulasip pudink kivamina gelene kadar pisirilir.Ocaktan alinan krema elde veya mikserle cirparak sogutulur.Ben mutfak lavabosunu soguk suyla dolduruyorum ve kremayi bir cirpma kabina dokuyorum bu kabi da suyun uzerine oturtup karistiriyorum boyle ce daha cabuk soguyor.
krema soguyunca hazirlanan kremsantiden 2-3 kasik alarak kremaya katilir ve karistirilir pasta kremamiz daha lezzetli ve goruntusu de guzel oluyor.
Kekimizi tepsinin boylamasina ortadan 2 esit parcaya kesiyoruz daha sonra kenarlardan da 1 cm kalinliginda ince bir serit seklinde keki kesiyoruz ve kekimizi yagli kagittan ayiriyoruz.Servis yapacagimiz tepsi eya tabaga ilk parcayi koyuyoruz uzerine pasta kremasini suruyoruz.Diger parcayi uzerine kapatiyoruz.En uste ve yanlara kremsanti suruyoruz.Kenarlardan cikankek parcalarini ya elimizle ufaliyoruz veya robotta cekiyoruz,pastamizin uzerine serpistiriyoruz.
Buzdolabinda bekletiyoruz.

AFIYET OLSUN!!!

Hiç yorum yok: