24 Aralık 2007 Pazartesi

ETLI BULGUR PILAVI



Aslinda esim ve cocuklarim bulgur pilavini hic sevmezler bende bu nedenle hic pisirmem.Ama birgun canim acayip bulgur pilavi cekti.Bende pisirmeye karar verdim.Nasilsa evde yiyen olmaz diye ertesi gune kalmasin diye az pisirdim..Aksam esim ve cocuklardan bana pilav kalmadi bende tadina bakmakla yetindim...Bende cok özlemisim bulgur pilavini ama artik bir baska sefere kaldi benim bulgurpilavi yeme istegim.
ETLI BULGUR PILAVI
Malzemeler:
2 su bardagi pilavlik bulgur
4,5 su bardagi sicak su
1 adet sogan
1 yemek kasigi karisik salca(biber-domates)
yarim yemek kasigi tereyagi
az siviyag
tuz
ET KAVURMA ICIN:
500gr et
karabiber,pulbiber,kirmizi toz biber
kimyon(Baharatlar istege gore,kasik ucu ile)
yarim yemek kasigi tereyagi
1 yemek kasigi siviyag
YAPILISI:Önce etimizi hazirlayalim.Ben eti aldiktan sonra birer kullanimlik posetlere koyup dipfrizde muhafaza ederim.Kullanmadan yarim saat once de cikartir ve buzlu buzlu dograrim.daha kolay oluyor.
Etin don hali cözülmeden bicakla ince ince dilimler halinde yaprak döner gibi keserim ve bu sekilde bir tencereye etin hepsini koyup altini biraz kisarak kapagini kapatip pisirmeye birakirim.Eti arada bir karistirarak hertarafi kavrulunca ve suyunu güzelce salip tekrar cekene kadar pisiririm.Daha sonra kontrol ederim eger etler pismediyse az kaynar su ilave eder ve biraz da tuz atarak tekrar pismeye birakirim.Güzelce suyunu cekince yagini,tereyagini ve baharatlarini ilave eder karistiririm.Etimizi bir kenara alalim.
Sira Bulgur pilavini pisirmeye geldi...Bulgurumuzu once ayikliyoruz ve guzelce yikiyoruz.Tenceremize yagi koyup soganimizi ince ince dogruyoruz.Soganlar kavrulunca salcasini ilave edip onu da kavuralim.Yikadigimiz bulgurlari da ilave edip tekrar kavurmaya devam edelim.Daha sonra sicak suyumuzu ilave edip,tuzunu atalim,kapagini kapatip pismeye birakalim.
Bulgurlar pisip te suyunu tamamen cekmeden ocagi kapatalim.Bir kenarda demlenmeye birakalim.
Servis yaparken kavurmamizi pilavimizin yaninda servis edelim.
Bizim evin sef ascisi(BU BEN OLUYORUM) Pilavimizin yaninda cacik ve coban salata tavsiye eder.!!!!!
AFIYETLER OLSUNNNN!!!!!!!!!!!!!!!!...

Hiç yorum yok: