24 Aralık 2007 Pazartesi

KEDI ÜZÜMÜ RECELI





Bu receli ben bu sene tatilde nevsehire gittigimde duydum ve tadini cok merek ettigim icin hemen denemeye karar verdim.
Bu meyveler yabani dikenli bir calidan kendi ellerimle topladigim üzerinde ince tüyler ve bazilarinda gri bir tabaka olan meyveler yalniz bu meyvelerin tam adini bilen yok koyümüzde bu meyveye kedi üzümü diyende var ,Frenk üzümü diyen de var bende tam olarak adini bilmiyorum. Bir ziyaretcimde bu üzümlerin adinin Bektasi üzümü oldugunu yazmis kendisine tesekkur ediyorum. Sizlere agactan toplanmis halini de resimledim.
Bizim bahcemizde cok sayida elma agaci oldugu icin ve surekli de sulandigi icin bu agaccik da cok guzel sulanmis ve meyveleri findiktan buyuk.yabani bir bitki oldugu icin sulak yerde yetismeyenlerin de bu kadar büyük meyve verebilecegini zannetmiyorum.
Ben tarife geceyim..



KEDI ÜZÜMÜ RECELI



Malzemeler:
1 kilo kedi üzümü
3 su bardagi su
750 gram seker
yarim limon
YAPILISI:
Kedi üzümleri toplanir ve üzerindeki gri tabaka biraz suyun icinde bekletip elle hafif ovusturarak temizlenir.
Seker ve su 5 dakika kaynatilir daha sonra icine kedi üzümleri ilave edilir.recel kisilmis ateste kaynamaya birakilir.Recel koyulasip rengi kirmiziya yakin bir renk alinca icine limon suyu ilave edilip bir tasim daha kaynatilip alti kapatilir.
Recelimiz rengi kizardikca,koyulasip peltelesiyor jölemsi bir kivam aliyor.Cok koyulasmadan alti kapatilir.Sogudukca da koyulasip peltelesiyor.Buzdolabinda muhafaza edilir.Kahvaltilarda afiyetle yenir...
Ben bu receli cok sevdim degisik ve güzel bir lezzet.Eger imkani olan varsa denemesini tavsiye ederim.
AFIYET OLSUNN!!!!


>

Hiç yorum yok: