24 Aralık 2007 Pazartesi

TIRAMISU



Bir TIRAMISU cilginligidir bende gidiyor.Bu lezzeti ben cok sevdim ve herkese tattirmak istiyorum.Türkiyede de degisik sekillerde hazirladim.Yiyenler cok begendiler.Yakinda Italyanlar telif hakki isteyecek bu sefer de Lange Vingers (kedi dili biskuvi ,Savioerdi)degil Pandispanya yaptim ve daha önce tarifini verdigim tiramisu kremasini yapip orta katina ve üzerine sürdüm bu kez damla cikolata ve rendeledigim bitter cikolatayi da kullandim tarifimde.
****Bu Yas pasta da yapildiktan sonra Dip frizde saklanabilir servis yapmadan bir gece once cikarip buzdolabinda donunun cözülmesini saglayabilirsiniz ,oda sicakliginda da cözdürebilirsiniz.
TIRAMISU
Pandispanya icin Malzemeler

;5 iri Yumurta
;3 corba kasigi su
;1su bardagi +2 yemek kasigi pudra sekeri
;yarim su bardagi un+1corba kasigi un
:yarim su bardagi misir nisastasi+1yemek kasigi nisasta
:1 paket vanilya
;1 tatli kasigi tepeleme kabartma tozu
Krema icin Malzemeler;
4 su bardagi sut
5 corba kasigi tepeleme un
2 corba kasigi misir nisastasi
1 paket Mascarpone (veya labne peyniri)(250gr)
1 su bardagindan 2 parmak eksik seker
2 paket vanilya
1 paket krema(Slagroom,Sahne)
1 poset krema sertlestirici(Klop-fix)
2 su bardagi sicak su
3 tatli kasigi Nescafe
1 corba kasigi toz seker
Uzerine kakao
cikolata parcalari(istege bagli )
Yapilisi;
~~Ben her zaman dip frizde hazirladigim pandispanyalardan mutlaka bir kac tane bulundururum.Daha once tarifini verdigim gibi pisirdigim pandispanyayi dip frizden cikarip donu cözülünce bir bicak yardimi ile enlemesine ortadan 2 esit parcaya ayirdim.
~~Önce su ile nescafe yapip seker atarak bir kenarda sogumaya birakalim .
~~sut,seker,un,nisasta ,vanilya karistirilir ve kisik ateste karistirarak kaynayip koyulasana kadar pisirilir.
~~Krema ,sertlestirici toz,2 paket vanilya mikserle cirpilir ve buzdolabina konur.
~~Pudink Bir karistirma kabinin icine dokulup soguyana kadar ara ara karistirilir.iyice soguyunca Mascarpone ,hazirlanan krema katilir ve tekrar karistirilir.
~~Nescafe bir yemek kasigi yardimi ile ortadan 2 ye kesilen pandispanyanin alt parcasinin üzerine hertarafi islanacak sekilde serpilir.Islatma islemi bitince uzerine pudink dökülür ve düzeltilir .
~~Üst parca pandispanya kapatilir ve üzerine hazirlanan krema dökülerek düzeltilir.Cay süzgecinden kakao elenir ,arzuya göre süslenir
~~Servis yapmadan once tiramisumuzun uzerine bir cay suzgecinden kakao elenir .Damla cikolata serpilir ben bitter cikolatayi da rendenin cipslik tarafindan rendeledim üzerine serptim.Daha önceden yaptigim marzipan hamurundan güllerim vardi ve yapraklarim onlarla da görüntüsünü güzellestirdim.Buz dolabinda1 gece beklettim.
Dilimlenip servis yapilir.
NOT**Ben 26 cm lik kelepceli kalip kullandim.
AFIYETLER OLSUN!!!!!!!!!!!!!
Bir ziyaretcim Slagroom un ne oldugunu sormus Almanyada Sahne diye geciyor,Türkiyede de krema Avusturyada nasil gecer inanin bilmiyorum.Ama yagli bir süt oldugunu söyleyebilirim.%30 yagli hafif koyu kivamli bir süt.200-250 gr lik paketlerde satiliyor.
***Özel olarak sirf bu tarifi denemek icin Türkiyeye giderken Mascarpone peynir götürdüm 2 paket ve onlari kullandim Türkiyedeki yaptigim tiramisulara.Ayrica ben labne peynirini de denedim ama mascarpone gibi guzel olmadi labne peynirinde az tuz var ama mascarpone tuzsuz oldugu icin daha lezzetli oldu eger imkaniniz varsa mascarpone yi kullanin.Bulma imkaniniz yoksa artik labne peyniri kullanirsiniz baska secenek olmadigi icin.

Hiç yorum yok: