25 Mayıs 2009 Pazartesi

ANNELER GÜNÜNE ÖZEL ZENCEFILLI,TARCINLI KURABIYELER

Denenmis yas Pasta,kek,Tatli,börek,hamurisleri ve Yemek tarifleri anneler gunu kurabiyelerim tarcinli zencefilli kurabiyeler
Bu kurabiyeleri hazirlamak icin özel kurabiye kaliplari aldim malzeme aldigim yerden birde firinda yanmayan isiya dayanikli tahta loli cubuklari aldim . ilk defa Multifestijn icin denedim ve cocuklarim cok begendiler,Hatta kizim ""Anne kimse almazsa ben alirim bu kurabiyelerden hatta hepsini alirim yani mutlaka satilir sen hic merak etme cok sevdim ""diyordu bana... Kurabiyeleri hazirlayip yas pasta yapacagmiz gün erkenden camiye götürdüm ,hanimlar da bos durmasin marzipanli süsleri hazirlasinlar diye,hanimlar cabucak marzipanlari hazirlayip hafif sulandirilmis bal syrerek kurabiyelerim üzerine marzipanlari yapistirdilar ve de heddiye paketi icin kullanilan naylonlar ve rafyalarla süslediler..
TARCINLI ZENCEFILLI ÖZEL ANNELER GÜNÜ KURABIYESI
1 yumurta
150 gr tereyagi
1 su bardagi un
1 cay bardagi misir nisastasi
1 su bardagi pudra sekeri
1 cay kasigi silme kabartma tozu
1 cay kasigi tarcin
1 cay toz kasigi zencefil
1 limon kabugu rendesi(ben kullanmadim)
ÜZERI ICIN
az bal,(marzipani yapistirmak icin)
renkli marzipan 300 gr
YAPILISI:
Önce yumusak tereyagi ve pudra sekeri mikserle cirpilir. krema kivamina gelen yaga yumurta eklenir,cirpilir.Mikser birakilir,nisasta,un,tarcin,zencefil ,kabartma tozu ilve edilir yogrulur hamur civik olursa nisasta ailave edilip kivamini bulmasi saglanir.biraz bekletilip, merdaneyle acilir yarim cm kalinliginda ve kalipla kesilip kesilen kurabiyeler in üzerine tahta cubuk yerlestirilip,üzerine tekrar bir kalp kurabiye kapatilarak cubuklar ortada birakilir. önceden isitilmis firinda 180 derecede 15-20 dakika pisirilir kurabiyelerimiz kizarmayacak ama hafif kuruyup pismesi saglanir ben 23 dakika kadar pisirdim galiba ,firindan firinda degisebilir..
Kurabiyeler sogutulur.marzipan da merdaneyle acilip kalipla kesilir ,hafif sulandirilmis bal sürülen kurabiyelerin üzerine marzipan yapistirilir.
servis edilir.
AFIYET OLSUN!!!

3 yorum:

zeyna dedi ki...

Canım ya çok güsel olmuşlar ellerine sağlık eminimki tek birtane kalmamıştır satılmıştır bende olsaydım alırdım )sevgiler...

KİZHATCE dedi ki...

özlem ciğim nerelerdesin???kermes harika pastalar enfes daha ne diyeyim:)inş amacına ulaşmıştır!!!lütfen böyle ara verme özletme,kocamannn sarıldım:)

keskinli dedi ki...

zehracim alinmayacak gibimi masallah süper olmuslar canim ellerine saglik marzipanlari hazirlayanlarinda tabiki
sevgiler iyi haftalar